Bieszczadzka Zmota

24 - 26 września 2021

Bieszczadzka Zmota to dwudniowe zawody terenowe, których koronnym atutem jest lokalizacja w perełce naszych polskich Karpat jakimi są Bieszczady. Bieszczadzką Zmotę realizujemy wspólnie z właścicielami gruntów prywatnych w gminie Czarna, dla których off road jest pasą i stylem życia. Wszystkie odcinki specjalne rozgrywane są na gruntach prywatnych a drogi dojazdowe wiodą ogólnie dostępnymi trasami powiatowymi i gminnymi. Formuła Bieszczadzkiej Zmoty to wieczorny Odcinek Przeprawowy jednakowy dla każdej z klas oraz całodzienne zmagania terenowe w kilku ściśle wyznaczonych punktach. Załogi poruszają się na dojazdach tylko i wyłącznie za pomocą roadbooka, zaś próby są w 100% otaśmowane. Bieszczadzka Zmota wchodzi w skład cyklu jakim jest Towarzyska Liga Terenowa 2021 i odbędzie się w dniach 24-25 września 2021 w Gminie Czarna. Trasa jaką pokonają załogi liczy w sumie około 35 km i jest kwintesencją jazdy w terenie. Takich miejsc, które stanowią creme’ de’la creme off roadu nie znajdziecie nigdzie indziej w naszej krainie. Znajdują się na niej zjazdy, podjazdy, rowy, trawersy, sekcje błotne i wodne. Wszystkie przeszkody można a czasami trzeba pokonywać z użyciem wyciągarek. Do zabawy i rywalizacji zapraszamy załogi z klas Proto, Ekstremalnej, Turystycznej i Przygodowej pod warunkiem dysponowania co najmniej jedną wyciągarką. Po zakończeniu rywalizacji w terenie zapraszamy na skromny poczęstunek i mini integrację.

ZAPISY

Zapisy na imprezę wyłącznie drogą mailową! biuro@adrenalinka.pl,
W zgłoszeniu prosimy o podanie imienia i nazwiska kierowcy oraz pilota wraz z numerem telefonu kontaktowego, marki i nr rejestracyjnego pojazdu oraz klasy startowej.

KOSZTY

700 zł od załogi rozumianej jako kierowca i pilot 
350 zł od kierowcy quada. Płatne przelewem na konto: Marcin Francuz ul Piękna 44/6d Warszawa
ING Bank Śląski 73 10501038 100000 231667 3025 z dopiskiem: Bieszczady
W ramach wpisowego zapewniamy:
przygotowanie trasy, stosowne zezwolenia
naklejkę imprezy
pomiar czasu i pracę sędziów
zabezpieczenie medyczne
skromny poczęstunek cateringowy
puchary dla zdobywców miejsc na podium,
miejsce campingowe na bazie imprezy

BAZA I HARMONOGRAM:

Zawody Bieszczadzka Zmota  zostaną rozegrane 24-25 września 2021 na terenie Gminy Czarna w Bieszczadach.

BAZA ZAWODÓW:

wioska Rabe gmina Czarna Pensjonat Raj u Helmuta
http://www.rajhelmuta.pl/dojazd
Telefon do rezerwacji miejsc noclegowych Pani Danusia +48 501 618 719
Na bazie możliwość noclegu pod dachem dla 26 osób, ponadto miejsce na camping z ustawieniem około 25 zestawów terenowych, zadaszenie i miejsca siedzące przy grillu i ognisku, prąd, siła, spawarka, woda.
Miejsca noclegowe w okolicy dla załóg, które zechcą przyjechać dzień wcześniej:
Gościniec Rabe – www.rabe.pl
Rezydencja Bukowy Dwór – www.bukowydwor.pl
Dworek Pod Aniołami- www.pod-aniolami.pl

Harmonogram zawodów:

Piątek 24.09.21: biuro  zawodów czynne 16:00 – 19:30, później odprawa
etap nocny 20.00-22.00
Sobota 25.09.21: 10:00 – 18:00 próby przejazdu, odcinki w taśmach, fotopunkty, OS
Od 20:00 bankiet polowy i wyniki
Niedziela 26.09.21 – wyjazd po śniadaniu

 

REGULAMIN UZUPEŁNIAJĄCY ZAWODÓW:

1. UCZESTNICY
Uczestnikiem imprezy Bieszczadzka Zmota  może zostać każdy użytkownik pojazdu terenowego o dmc 3,5 tony przygotowanego do jazdy w trudnym i ekstremalnym terenie, który zgłosił akces udziału w imprezie. Pojazd musi posiadać dowód rejestracyjny wraz z ważnymi badaniami technicznymi oraz aktualną polisę OC.

2. WARUNKI UCZESTNICTWA
Prosimy o rozważne decyzje o udziale w imprezie. Organizatorzy nie zwracają zadatku w przypadku rezygnacji z udziału w imprezie.
UWAGA !
Warunkiem 100% udziału w imprezie jest wpłacanie wpisowego w wysokości 700 zł na poczet organizacji imprezy do dnia 10 września 2021 r.
O udziale w imprezie decyduje subiektywizm organizatorów i kolejność wpływania zadatków. Posiadamy tylko 30miejsc startowych !!
Limit załóg: Proto- 5, Ekstrem – 5, Turystyczna – 10, Przygodowa – 10

3. PODZIAŁ NA KLASY
KLASA PL-4 (PROTO)
Konstrukcje samochodopodobne tzw. „zmoty” dowolne dwuosiowe do 3,5 t wyposażone w opony max 48 cali, posiadające ważny dowód rejestracyjny i OC. Dopuszczone posiadanie 1,2 lub 3 wyciągarek mechanicznych lub elektrycznych. Dopuszczone wyciągarki elektryczne dwu lub więcej silnikowe. Dozwolone dowolne modyfikacje techniczne. Wymagana klatka bezpieczeństwa ! Do klasy PL-4 kwalifikujemy również wszelkie pojazdy gąsienicowe i pływające typu amfibia. Załoga składa się z dwóch osób ! Wymagane posiadanie kasków ochronnych !
Załogi zdobywają fotopunkty lub pokonują trasę oznaczoną na czerwono !

KLASA PL-3  (EKSTREM)
Zarejestrowane i ubezpieczone samochody osobowe, posiadające ważny dowód rejestracyjny i OC. Dopuszczalny rozmiar opon to 40 cali. Samochody mogą posiadać modyfikowane nadwozie oprócz odcinka między słupkami A. Chłodnica umieszczona w dowolnej części pojazdu. Dozwolone dowolne modyfikacje silnika i układu napędowego. Dopuszczalne maksymalnie 2 wyciągarki elektryczne lub mechaniczna o ile występowała taka w fabrycznym modelu. Np. Nissan Patrol, Toyota Land Cruiser, LR Defender. Samochody wagi  lekkiej (Samurai, Rocky, Jimny, L80) nie mogą posiadać wyciągarki mechanicznej. Możliwość montażu wyciągarki wewnątrz pojazdu. Dozwolone wyciągarki dwusilnikowe ! Wymagana klatka bezpieczeństwa. Załoga składa się z dwóch osób ! Wymagane posiadanie kasków ochronnych ! Załogi zdobywają fotopunkty lub pokonują trasę oznaczoną na niebiesko oraz określone punkty lub fragmenty trasy oznaczone na czerwono !

KLASA PL-2 (TURYSTYK)
Zarejestrowane i ubezpieczone samochody osobowe, posiadające ważny dowód rejestracyjny i OC. Dopuszczalny rozmiar opon to 38 cali. Samochody muszą posiadać nie pocięte nadwozie między słupkami A i B lub nadwozie zbliżone do oryginalnego. Chłodnica umieszczona z przodu pojazdu. Niedozwolone modyfikacje układu napędowego ! Dozwolona zmiana silnika na jednostkę o podobnej do fabrycznej (+20% ) objętości. Dozwolona wymiana zawieszenia z resorów na sprężyny. Dopuszczalne maksymalnie 2 wyciągarki elektryczne lub mechaniczna o ile występowała taka fabrycznym modelu. Np. Nissan Patrol, Toyota Land Cruiser, LR Defender. Samochody wagi  lekkiej (Samurai, Rocky, Jimny, L80) nie mogą posiadać wyciągarki mechanicznej. Możliwość montażu wyciągarki wewnątrz pojazdu. Zabronione wyciągarki dwusilnikowe ! Do klasy PL -2 kwalifikujemy też wszelakie zmoty nie posiadające wyciągarek tzw. auta Wyczynowe lub posiadające wyciągarki ręczne tzw. tirfory.
Załoga składa się z dowolnej liczby pasażerów zgodnie z wpisem w DR. Wymagane posiadanie kasków ochronnych !
Załogi zdobywają fotopunkty lub pokonują trasę oznaczoną na niebiesko !

KLASA PL- 1 (STANDARD, PRZYGODA)
Zarejestrowane i ubezpieczone samochody osobowe, posiadające ważny dowód rejestracyjny i OC bez jakichkolwiek modyfikacji  układu napędowego, chłodnicy i nadwozia. Dopuszczalne jedynie niewielkie modyfikacje  zawieszenia ( lift ) oraz  zmiana silnika na jednostkę o podobnej do fabrycznej (+20% ) objętości . Dopuszczalny rozmiar opon to 35 cali. Dopuszczalna tylko jedna elektryczna wyciągarka umieszczona z przodu pojazdu. Zabronione posiadanie wyciągarek dwu i więcej silnikowych oraz wyciągarek mechanicznych. Załoga składa się z dowolnej liczby pasażerów zgodnie z wpisem w DR. Wymagane posiadanie kasków ochronnych !
Załogi zdobywają fotopunkty lub pokonują trasę oznaczoną na żółto !

KLASA PL- 0 (FAMILIJNA, FIESTA)
Zarejestrowane i ubezpieczone samochody osobowe, posiadające ważny dowód rejestracyjny i OC bez jakichkolwiek modyfikacji. Załoga składa się z dowolnej liczby pasażerów zgodnie z wpisem w DR.
Załogi zdobywają fotopunkty czerwone
(PROTO i EKSTREM) na piechotę !!

4. TRASA i ZADANIA
Trasa Bieszczadzkiej Zmoty  to ok. 35 km pętla podzielone na pięć odcinków specjalnych, do których załogi dojeżdżają według roadbooka. Ponadto pierwszego dnia zawodów rozgrywany jest wieczorny prolog polegający na przejechaniu ponad 2,5 km odcinka terenowego przez wszystkie załogi. Prolog ten jest równocześnie jedynym odcinkiem czasowym w czasie imprezy i może decydować o kolejności na mecie w przypadku zaliczenia pozostałych prób.
NIEDOPUSZCZALNE SĄ jakiekolwiek modyfikacje trasy i odstępstwa od roadbooka !! W każdym pojeździe musi znajdować się aparat cyfrowy z możliwością zapisu i odtworzenia co najmniej 80 zdjęć !!
Na trasie uczestnicy mogą napotkać następujące rodzaje prób:
Próby Odcinkowe
o długości od 100m do 500 km !! oznaczone na RB jako PO. Np. PO ” Wataha” 450m (12 punktów foto)  liczba w nawiasie oznacza ilość punktów do sfotografowania na danej próbie odcinkowej.
Wjazd w próbę oznaczony w terenie biało-czerwoną taśmą, punkty foto znaczone CZERWONĄ dla Proto i Ekstremu, NIEBIESKĄ dla Turystów i ŻÓŁTĄ taśmą dla Przygody. Ponadto punkty foto oznaczone wyraźną kartką z  numerem i nazwą klasy. Punkt uznaje się za zdobyty po przedstawieniu dowodu w postaci zdjęcia, na którym widać fragment samochodu wraz z nr punktu oraz sylwetką pilota lub kierowcy !! Będą to miejsca szczególnie trudne wymagające od załóg skrajnego wysiłku. Nierzadko długie odcinki błotne z małą liczbą miejsc do kotwiczenia.
Próby Przejazdu
– oznaczone na RB jako PP Np. PP ”Zrąb ” klasyczne próby terenowe z 1 punktem foto.- punkty oznaczone czerwoną dla Ekstremu, niebieską dla Turystów i  zółtą dla Przygody.
Próby Sędziowane
tzw. TRIALE i OS-y . Zadania off roadowe i specjalne dla wszystkich z pomiarem czasu !!

Limit czasu na pokonanie przygotowanej trasy wynosi: 2 godziny odcinek wieczorny oraz 7 godzin odcinek dzienny!

5. DYSKWALIFIKACJE I WYKLUCZENIA
Pod karą dyskwalifikacji nie wolno:

  • rozwijać prędkości większej niż 45 km/h NA CAŁEJ TRASIE IMPREZY!
  • ścinać jakichkolwiek rosnących drzew (chyba, że będzie to dozwolone w roadbooku)
  • jeździć przy domostwach powyżej 10 km/h !!
  • zmieniać trasy przejazdu (nie dotyczy zgłoszonych u organizatorów defektów i zjazdów z trasy).
  • wjeżdżać na tereny nie uwzględnione w roadbooku imprezy. Nie dotyczy dróg publicznych !
  • spożywać alkoholu w trakcie trwania imprezy. Spożycie alkoholu w czasie trwania imprezy automatycznie oznacza zakończenie dalszego uczestnictwa.

 

Zapraszamy wszystkich potencjalnych sponsorów imprezy do kontaktu w celu omówienia warunków sponsorskich.
Tel. kontaktowy: +48 509 570 840

Jesteśmy w stanie zapewnić ekspozycję Państwa logo na wszystkich nośnikach w czasie trwania imprezy. Takich jak naklejki, koszulki, materiały graficzne, banery reklamowe.
Logo sponsora może być eksponowane na trasie Odcinków Specjalnych, w Strefie Serwisowej oraz na Bazie Imprezy. Znaki graficzne sponsorów będą również widoczne na stronie internetowej imprezy a nazwa sponsora będzie wzmiankowana we wszelkich materiałach medialnych, które ukażą się po zakończeniu imprezy.