Trawers Uralu i Płw Jamalski - luty 2016
Trawers Uralu i Płw Jamalski - luty 2016
Próbujemy razem z Wawrzkiem i Wackiem na dwa Patrole pojechać zimą w arktyczną podróż dookoła Uralu. Nasze plany są ambitne i liczą ponad 10000 km. Ja chcę koniecznie zobaczyć dziurę :
http://www.crazynauka.pl/gigantyczna-dz ... y-syberii/
a Wawrzek i Wacek okrążyć Ural - Peczora-Inta-Workuta i dalej na północ na Jamał. Będzie zimno i straszno. Trzymajcie kciuki
Na razie auta są przygotowywane na temperatury około -30 stopni Celsjusza - pażiwiom, uwidim
Info na razie tutaj ( nie cierpię tego face'a ) ale strona już się buduje.
https://www.facebook.com/mobius2016/?fref=ts
Re: Trawers Uralu i Płw Jamalski - luty 2016
Brrrrrrrrrrrrrr!!!
Re: Trawers Uralu i Płw Jamalski - luty 2016
Może nie aż tak strasznie będzie Czy na Z konwój się waćpan wybiera ?
Re: Trawers Uralu i Płw Jamalski - luty 2016
czytam właśnie książkę Koperskiego o wyprawie zimą na Syberię. Muszę przyznać że Wam zazdroszczę i jednocześnie włosy mi na plecach stają dęba
Re: Trawers Uralu i Płw Jamalski - luty 2016
eeee...... mitoman to jest przeokrutny.
Re: Trawers Uralu i Płw Jamalski - luty 2016
Rozbudziles moją wyobraźnię, spać nie mogę. Ci chłopcy objechali Ural w 2012
http://forum.there.ru/viewtopic.php?f=4&t=2059
https://m.youtube.com/watch?v=BaKD0TnCUCE
Piękne miejsca.
http://forum.there.ru/viewtopic.php?f=4&t=2059
https://m.youtube.com/watch?v=BaKD0TnCUCE
Piękne miejsca.
Re: Trawers Uralu i Płw Jamalski - luty 2016
No i pięknie, zazdroszczę Wam jak cholera...
Autobus czerwony
http://www.explorerfanklub.org.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.explorerfanklub.org.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Trawers Uralu i Płw Jamalski - luty 2016
Stałem się szczęśliwym posiadaczem SPOTA. Dzięki temu urządzeniu będziecie mogli śledzić trasę Mobiusa jak również i innych eskapad za pomocą Google Earth. Pewno koło 20 stycznia odpalę to ustrojstwo i pojawi się na mapie
Re: Trawers Uralu i Płw Jamalski - luty 2016
daj znak, będziemy śledzić, tylko jak sobie dziś rano w nocy wyszedłem z pieskiem i zobaczyłem -19 to sobie od razu o tej wyprawie pomyślałem ;)
Re: Trawers Uralu i Płw Jamalski - luty 2016
Który model? Patrzyłem jakiś czas temu na te urządzonka i jest wiele fajnych opcji, jaki koszt subskrypcji na tracking?franc pisze:Stałem się szczęśliwym posiadaczem SPOTA. Dzięki temu urządzeniu będziecie mogli śledzić trasę Mobiusa jak również i innych eskapad za pomocą Google Earth. Pewno koło 20 stycznia odpalę to ustrojstwo i pojawi się na mapie
Autobus czerwony
http://www.explorerfanklub.org.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.explorerfanklub.org.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Trawers Uralu i Płw Jamalski - luty 2016
SPOT 2 - koszt około 160 euro z trackingiem na rok
Re: Trawers Uralu i Płw Jamalski - luty 2016
Zezwolenia i opiekę konsulatu rosyjskiego załatwia Wawrzek i wygląda na to, że jakoweś wsparcie będziemy mieli
Dla potomności podam tutaj listę rzeczy, które zrobiłem w aucie - po powrocie pewno będzie weryfikacja
1. mechanika
przegląd łożysk, krzyżaków, świec żarowych, przegubów, kompresji silnika, rozrusznika i alternatora, testy akumulatorów i wyciągarek + wymiana filtrów, pasków i olejów na arktyczne wszędzie gdzie się dało
dodatki: wymiana przewodów paliwowych na grubsze + przewód grzewczy, grzałka paliwa w baku + podgrzewanie filtra paliwa - wszystko sterowane z kabiny + suche webasto ogrzewające tylko wnętrze - rezygnuję z wynalazku pt. podgrzewacz paliwa na zasadzie wymiennika ciepła bo nie ma on kompletnie sensu.
Opony 33/12,5/15 MT + beadlocki wewnętrzne staun, listwa ledowa 180 W przód, 60 W tył i po 20 W na boki
2. wnętrze
bardzo lekka i składana zabudowa tyłu ( całość z materacem i 4 pojemnikami waży 15 kg), kuchenka dwu palnikowa + 3 litrowe butle, zbiornik 10l n wodę pitną, przetwornica 220V, termometr wewnętrzny, zewnętrzny i dodatkowy wskaźnik ładowania, cb, rozgałęziacz 12V, maty izolujące na wszystkie szyby ( pianka srebrna izolująca na płótnie - mocowana do szyb na rzepy )
3. sprzęt
śpiwory Yeti (puch gęsi do -40 stopni), kurtki Primaloft One Montano, rękawice i skarpety puchowe Yeti, bielizna Merinos, wnętrza polartecowe speleo Montano, zimowe śniegowce włoskiej armii, gogle, okulary p/słoneczne, 2 łopaty lawinowe, świder do lodu, czekan, raki, dodatkowe kurtki puchowe i goretexy, trapy, kompresor, kinetyk, przedłużka 30m, krótki pas, taśmy transportowe 2 szt., 3 dodatkowe kanistry 20L, piła spalinowa, odmrażacze do szyb, zamków i uszczelek, dodatek do paliwa, GPS Garmin 2 sztuki, znicze nagrobne, lokalizator SPOT, żywność liofilizowana + troszkę konserw i przetworów domowych ( i mięsko od Piekarza), karta kredytowa, apteczka i sporo alkoholu
4. części na zapas
paski, filtry, czop piasty, półoś z przegubem, drążek przedni, łożysko koła, klocki hamulcowe, olej przekładniowy i silnikowy, krzyżak, alternator, dętka.
Za tydzień na wagę ale nie powinno być więcej jak 2800 kg
Dla potomności podam tutaj listę rzeczy, które zrobiłem w aucie - po powrocie pewno będzie weryfikacja
1. mechanika
przegląd łożysk, krzyżaków, świec żarowych, przegubów, kompresji silnika, rozrusznika i alternatora, testy akumulatorów i wyciągarek + wymiana filtrów, pasków i olejów na arktyczne wszędzie gdzie się dało
dodatki: wymiana przewodów paliwowych na grubsze + przewód grzewczy, grzałka paliwa w baku + podgrzewanie filtra paliwa - wszystko sterowane z kabiny + suche webasto ogrzewające tylko wnętrze - rezygnuję z wynalazku pt. podgrzewacz paliwa na zasadzie wymiennika ciepła bo nie ma on kompletnie sensu.
Opony 33/12,5/15 MT + beadlocki wewnętrzne staun, listwa ledowa 180 W przód, 60 W tył i po 20 W na boki
2. wnętrze
bardzo lekka i składana zabudowa tyłu ( całość z materacem i 4 pojemnikami waży 15 kg), kuchenka dwu palnikowa + 3 litrowe butle, zbiornik 10l n wodę pitną, przetwornica 220V, termometr wewnętrzny, zewnętrzny i dodatkowy wskaźnik ładowania, cb, rozgałęziacz 12V, maty izolujące na wszystkie szyby ( pianka srebrna izolująca na płótnie - mocowana do szyb na rzepy )
3. sprzęt
śpiwory Yeti (puch gęsi do -40 stopni), kurtki Primaloft One Montano, rękawice i skarpety puchowe Yeti, bielizna Merinos, wnętrza polartecowe speleo Montano, zimowe śniegowce włoskiej armii, gogle, okulary p/słoneczne, 2 łopaty lawinowe, świder do lodu, czekan, raki, dodatkowe kurtki puchowe i goretexy, trapy, kompresor, kinetyk, przedłużka 30m, krótki pas, taśmy transportowe 2 szt., 3 dodatkowe kanistry 20L, piła spalinowa, odmrażacze do szyb, zamków i uszczelek, dodatek do paliwa, GPS Garmin 2 sztuki, znicze nagrobne, lokalizator SPOT, żywność liofilizowana + troszkę konserw i przetworów domowych ( i mięsko od Piekarza), karta kredytowa, apteczka i sporo alkoholu
4. części na zapas
paski, filtry, czop piasty, półoś z przegubem, drążek przedni, łożysko koła, klocki hamulcowe, olej przekładniowy i silnikowy, krzyżak, alternator, dętka.
Za tydzień na wagę ale nie powinno być więcej jak 2800 kg
Re: Trawers Uralu i Płw Jamalski - luty 2016
myślałem że parchem będziesz jechał, bo w suzi to "troszkę" ciasno może być