HILARY czyli wyprawowa Toyota Hilux
HILARY czyli wyprawowa Toyota Hilux
Zaczynamy budowę Hiluxa wyprawowego. Czas ruszył i od 3 kwietnia ekipa Adama Brzostka z Myszyńca ruszyła z kopyta
Powstanie jak Feniks z popiołów i to dosłownie ponieważ jego bazą jest stary poczciwy Hilux Piotra Krencika ( starzy bywalcy Zmoty jeszcze go pamiętają ), który dosłownie wrósł w glebę u Macka z HTM-u
Założenia :
Rama leciutko skrócona + oryginalne zawieszenie na resorach i amortyzatorach amada extreme + dwa sztywne mosty.
Buda 4 drzwiowa + tylna kanapa.
Zabudowa tyłu bez wanny. Taka mała nadstawka sypialna + kuchnia i uchylny dach. Pod spodem pojemniki na szpej wszelaki.
Pływaki o wyporności 3 tony, które wraz z patentem na szybki montaż i zaburtowym silnikiem elektrycznym pozwolą Hilaremu pływać
Masa własna maksymalnie 1850 kg.
Technika
Hilux 2.4 ze zmienioną jednostką napędową i układem przeniesienia napędu z LJ70 czyli w miejsce skrzyni, reduktora i motoru z Hiluxa wstawiamy silnik, reduktor i skrzynię z LJ70. Dochodzi zatem turbina i 30 KM więcej i jest miejsce na pto.
Mosty oryginalne sztywne obydwa blokowane 100% naszym patentem z J90 + kompresor i zaworki ciśnieniowe
Przednia winda mechank brdm + tylna winda szybki Warn HS60. Z przodu 80m 10mm syntetyka, z tyłu 30m 8 mm.
Koła 32x9,5x15 oryginał Simex + beadlock Stauna + aluminiowe felgi ET - 0 lub -10. Ewentualnie Boggery 33x14,5x15 na błotne hardcory. Zbiornik 100l alu.
Camping i wyposażenie:
Lekka kompozytowa zabudowa tyłu wraz z kuchnią i podnoszonym dachem. Z tyłu lodówka, łóżka, kufry. Mały i lekki bagażnik dachowy na koło, oświetlenie i kanistry. Klima, elektryka szyb, dwa alternatory i dwa akumulatory, lodzia sprężarkowa i webasto.
Mam nadzieję na premierę w połowie maja ................ 2016 oczywiście
STAGE ONE:
Klocki lego, które posiadamy to: rama ocynkowana, wszystkie blachy, trochę wnętrza, motor, skrzynia i reduktor, mosty, pto, windy i sporo pierdół - należy je uporządkować i westchnąć nad marnością losu
Na początek mosty, które są rozbierane w pył i sprawdzamy wszystko co można ( łożyska, uszczelniacze, polibusze, stan ataku i talerza itp. itd. ). Później idą w piach i do malowania.
Zaczynamy stan wyjściowy
Powstanie jak Feniks z popiołów i to dosłownie ponieważ jego bazą jest stary poczciwy Hilux Piotra Krencika ( starzy bywalcy Zmoty jeszcze go pamiętają ), który dosłownie wrósł w glebę u Macka z HTM-u
Założenia :
Rama leciutko skrócona + oryginalne zawieszenie na resorach i amortyzatorach amada extreme + dwa sztywne mosty.
Buda 4 drzwiowa + tylna kanapa.
Zabudowa tyłu bez wanny. Taka mała nadstawka sypialna + kuchnia i uchylny dach. Pod spodem pojemniki na szpej wszelaki.
Pływaki o wyporności 3 tony, które wraz z patentem na szybki montaż i zaburtowym silnikiem elektrycznym pozwolą Hilaremu pływać
Masa własna maksymalnie 1850 kg.
Technika
Hilux 2.4 ze zmienioną jednostką napędową i układem przeniesienia napędu z LJ70 czyli w miejsce skrzyni, reduktora i motoru z Hiluxa wstawiamy silnik, reduktor i skrzynię z LJ70. Dochodzi zatem turbina i 30 KM więcej i jest miejsce na pto.
Mosty oryginalne sztywne obydwa blokowane 100% naszym patentem z J90 + kompresor i zaworki ciśnieniowe
Przednia winda mechank brdm + tylna winda szybki Warn HS60. Z przodu 80m 10mm syntetyka, z tyłu 30m 8 mm.
Koła 32x9,5x15 oryginał Simex + beadlock Stauna + aluminiowe felgi ET - 0 lub -10. Ewentualnie Boggery 33x14,5x15 na błotne hardcory. Zbiornik 100l alu.
Camping i wyposażenie:
Lekka kompozytowa zabudowa tyłu wraz z kuchnią i podnoszonym dachem. Z tyłu lodówka, łóżka, kufry. Mały i lekki bagażnik dachowy na koło, oświetlenie i kanistry. Klima, elektryka szyb, dwa alternatory i dwa akumulatory, lodzia sprężarkowa i webasto.
Mam nadzieję na premierę w połowie maja ................ 2016 oczywiście
STAGE ONE:
Klocki lego, które posiadamy to: rama ocynkowana, wszystkie blachy, trochę wnętrza, motor, skrzynia i reduktor, mosty, pto, windy i sporo pierdół - należy je uporządkować i westchnąć nad marnością losu
Na początek mosty, które są rozbierane w pył i sprawdzamy wszystko co można ( łożyska, uszczelniacze, polibusze, stan ataku i talerza itp. itd. ). Później idą w piach i do malowania.
Zaczynamy stan wyjściowy
Re: Hilux wyprawowy czyli Hilary
"Pływaki o wyporności 3 tony, które wraz z patentem na szybki montaż i zaburtowym silnikiem elektrycznym pozwolą Hilaremu pływać "
To z całego opisu zainteresowało mnie najbardziej .
To już nie będzie "Syberia i dookoła Bajkału" tylko Syberia i przez Bajkał . Tylko kto za Tobą nadąży
To z całego opisu zainteresowało mnie najbardziej .
To już nie będzie "Syberia i dookoła Bajkału" tylko Syberia i przez Bajkał . Tylko kto za Tobą nadąży
Re: Hilux wyprawowy czyli Hilary
To będzie próba dotarcia na kołach na Kamczatkę
A nadążyć musi Zibi albo Piotr
A nadążyć musi Zibi albo Piotr
Re: Hilux wyprawowy czyli Hilary
Re: Hilux wyprawowy czyli Hilary
Re: Hilux wyprawowy czyli Hilary
Chwilowo wstrzymani ale znowu nadajemy. Mamy oddalony reduktor i rewizję do wymiany uszczelniacza. Mechanik brdm na miejscu, felgi, które napędzą Hila na wodzie spełniają oczekiwania speców od łodek, polerujemy im ranty albowiem Hilary będzie bez beadlocków. Buda ponaprawiana czeka na kolor ( będzie ten lakier matowy co go trudno zepsuć ) teraz tylko koło pasowe do napędu kompresora i klimatyzacji oraz mocowanie pływaków. W części II zabudowa sypialna i bagażowa
Re: Hilux wyprawowy czyli Hilary
od klimy się odchodzi
Re: Hilux wyprawowy czyli Hilary
Są jakieś wieści z frontu robót? Strasznie ciekawi mnie ta budowa i pilnie ją obserwuję . Bo cytując komandora "mało casu cruca bomba"
Re: Hilux wyprawowy czyli Hilary
Trwają prace nad budą (blacharka, drzwi) no i kolor ................... wyszedł kosmiczny Pewno większości się nie będzie podobał, bo jak to mawia Piotrek - bardziej męskich nie było ? Ale ja jestem urzeczony Teraz elektryka, odbudowa magistrali paliwowej, hamulce i bierzemy się za budkę - mało casu kruca bomba, mało casu . W środę wrzucę kilka fotek
Chłopaki uwijają się jak w ukropie
PS. Od gąsienic odeszliśmy bo te matracki to pomyłka jest jakaś. Dojazd na 31/10,5/15 AT a do tego Super Swampery TSL na pace o rozmiarze 33x13x15 - powinno być ok. Do tego 5 felg aluminowych z chropowatą powierzchnią i 1 stalowa na zapas. Bez beadlocków wewnętrznych i zewnętrznych. Przy niskim ciśnieniu rzędu 0.3 psi nie powinno spadać. W prezencie od Zbyszka Popielara dostałem oryginalny układ spawalniczy z dwóch akumulatorów i w środę zobaczymy jak to realnie spawa
Chłopaki uwijają się jak w ukropie
PS. Od gąsienic odeszliśmy bo te matracki to pomyłka jest jakaś. Dojazd na 31/10,5/15 AT a do tego Super Swampery TSL na pace o rozmiarze 33x13x15 - powinno być ok. Do tego 5 felg aluminowych z chropowatą powierzchnią i 1 stalowa na zapas. Bez beadlocków wewnętrznych i zewnętrznych. Przy niskim ciśnieniu rzędu 0.3 psi nie powinno spadać. W prezencie od Zbyszka Popielara dostałem oryginalny układ spawalniczy z dwóch akumulatorów i w środę zobaczymy jak to realnie spawa
Re: Hilux wyprawowy czyli Hilary
I znowu dajesz do myślenia: " oryginalny układ spawalniczy z dwóch akumulatorów " . Same ciekawostki czekam na dalsze relacje.
Re: Hilux wyprawowy czyli Hilary
Ano Panie Pawle, ano - made in Poland rok produkcji 1982 Dwa akumulatory połączone na 24V, cienka elektroda i powinno działać. Może spaw nie będzie pancerny ale coś może podratować