OLIWKA czyli Nissan Patrol Y61 4.2 D

Wszystko związane z metaliką, tuningiem, błotem, zwolnicami, laplanderami, pto i ogólnym uje....niem (-:

Moderatorzy: franc, Student

Awatar użytkownika
franc
Site Admin
Posty: 4136
Rejestracja: 22 stycznia 2007, o 11:52
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

OLIWKA czyli Nissan Patrol Y61 4.2 D

Post autor: franc »

Rozpoczynamy budowę kolejnego auta wyprawowego. Tym razem będzie bazowało na sprawdzonej konstrukcji Nissan Patrola y61.
Założenia : Auto do długich podróży, często w warunkach srogiej zimy, z dużymi zdolnościami terenowymi.
Spanie w środku, podróże dla 4 osób, pływanie po wodzie.
Prędkość przelotowa 120 km/h. zasięg 1500 km, waga około 2500 - 2800 kg.

Serce czyli silnik, skrzynię i reduktor wraz z PTO już mamy - oryginał 4.2D właśnie przyjechał z Łotwy :) Rok. 1996, rotacyjna pompa, vacuumpompa zasilana z rozrządu, aluminiowa obudowa reduktora, oryginalna lekka wyciągarka mechaniczna Nissana, przebieg motoru około 380 tyś km.

Teraz czas na Ciało czyli ramę z nadwoziem i zaczynamy uzbrajanie :)
Awatar użytkownika
franc
Site Admin
Posty: 4136
Rejestracja: 22 stycznia 2007, o 11:52
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Nissan Patrol wyprawowy - Gienryk.2

Post autor: franc »

Na początek serce czyli full oryginał silnik TD42 z oryginalną skrzynią biegów i reduktorem ( już w aluminiowej osłonie)
Silniczek jest jak pszczółka 360 000 km z 1996 r ( ostatni wypust GR I), alternator bez vacuum pompy ( vacuum zasilane jest z rozrządu ), skrzynia z oryginalną przystawką PTO i z oryginalną wyciągarką mechaniczną. Oj mniam, mniam :)

Obrazek
Awatar użytkownika
franc
Site Admin
Posty: 4136
Rejestracja: 22 stycznia 2007, o 11:52
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Nissan Patrol wyprawowy - Gienryk.2

Post autor: franc »

A teraz ciało czyli nasz dom
Nissan Patrol Y61 z 1999 r. Co najważniejsze ma wysoki dach i długo na niego polowałem Nawet nie bardzo zgniła rama i nadwozie. Od lipca zaczynamy mozolne piaskowania, zabezpieczanie chemią ramy i budy, oklejanie ( bo ten kolor to dramat jakiś ), wykładanie matami, ocieplanie i dostosowywanie auta do dalekich podróży.
Docelowo ma mieć 2 windy, konstrukcje do pływaków, śrubę napędową i to co mi jest potrzebne czyli kompresor pędzony z paska, zbiornik na paliwo 140 litrów ( nad ramą !), 100 metrów liny na mechaniku, 30 na tylnej windzie, koła 35/12,5/15 MT Federal Couragia, dwie blokady mostów i troszkę ledów. Żadnych kotylionów nie przewiduję. Marzy mi się waga 2800 kg.

Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
franc
Site Admin
Posty: 4136
Rejestracja: 22 stycznia 2007, o 11:52
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Nissan Patrol wyprawowy - Gienryk 2.0

Post autor: franc »

Specyfikacja :

Silnik, skrzynia, reduktor, PTO: TD42 (nie uturbiamy)
Mosty, rama, nadwozie: Nissan Patrol GR Y61, rama zakonserwowana chemią.
Blokada tył fabryczna, przód ATP od Mudmaster.pl
Koła: 35/12,5/15 Federal Couragia na alusach et -25 lub 36/12,5/15 oryginał Simex
Zawieszenie : Amortyzatory Amada Extreme z dodatkowymi zbiornikami , sprężyny Dobinsons + 200 kg
Lift : 2 cale + podcięcie błotników
Polibusze: Oryginał (OEM) Nissan
Oświetlenie: led od 4XLed.pl (małe na przód i małe na tył)
Windy: Przód mechanik oryginał w aluminiowym zderzaku + 80m liny syntetyka fi 10, tył superwinch EP 6.0 + 30m syntetyka fi 10 również w aluminiowym zderzaku
Chłodnica: na zamówienie
Kotyliony: mocowania do pływaków, śruba na wał, lekki bagażnik alu, mocowania dwóch kanistrów, kół, łopaty i lifta na tylnym zderzaku, tylna markiza nad drzwiami, 4 trapy, progi wg mojego patentu.
Zabudowa: lekkie składane łóżko, kuchnia, przetwornica 220v, konsola dachowa, cb, dwie szuflady.
Elektryka : webasto mokre, webasto suche, grzałka w baku, ogrzewane przewody paliwa, ogrzewany filtr paliwa, dvb tuner tv
Snorkel: Kwasówka idący po szybie
Aku: 2 * Optima 75ah + 2 heble
Zbiornik: Alu 140 litrów umieszczony nad ramą.
Gadżety: kompresor pędzony z paska z wyjściem na pneumat, przepływowy ogrzewacz wody + namiocik prysznicowy
Wygłuszenie: maty kompresyjne i maty grzewcze wewnątrz kabiny.
Waga: Marzy mi się 2800 kg po spakowaniu :roll: v max 130 km/h, prędkość przelotowa na 35 MT - 110 km/h, spalanie do 14l/ON/100 km.

I voila: auto marzeń w rozsądnym budżecie :mrgreen:
ODPOWIEDZ