KLESZCZ - Suzuki Samurai evo3 (historyczny)

Wszystko związane z metaliką, tuningiem, błotem, zwolnicami, laplanderami, pto i ogólnym uje....niem (-:

Moderatorzy: franc, Student

Awatar użytkownika
franc
Site Admin
Posty: 4136
Rejestracja: 22 stycznia 2007, o 11:52
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

KLESZCZ - Suzuki Samurai evo3 (historyczny)

Post autor: franc »

Kiedyś spróbuję opisać całą historię ewolucji Suzuki a na razie efekt końcowy :wink:


Obrazek

Dawno temu końcu w sierpnia 2012 narodził się Kleszcz evo3 i .......... robi po dziś dzień jak cholera :mrgreen:

Silnik - Vitara 1.6 8V - mało jadu ale jednostka naprawdę trudna do zabicia. w 2015 włożyliśmy nówkę sztukę.
Karoseria: Blacharka po remoncie, snorkel wykonany z kwasówki idący centralnie do środka dachu, szyby na korbkę (-; + wyprofilowane zderzaki + poszerzenia nadkoli (niełamliwe bo z gumy), zaślepiona tylna gródź, obudowane nadkola, wpasowane przednie i tylne lampy.
Osłony: reduktora i skrzyni.
Mosty - pancerne od Toyota BJ70 HD z odciążonymi półosiami + 2 blokady 100% zapinane na linkę.
Zawiecha: Coilovery Shocks made in UK. Skok 30 cm, sprężyny dedykowane do masy pojazdu + haltpasy i odboje.
Przekładnia kierownicza : Toyota HDJ 80
Wspomaganie: + chłodniczka - Mitsubishi Pajero
Chłodzenie: Chłodnica + wentylatory od VW Passata B5 ( możliwość ręcznego włączenia wentylatorów) bez wymuszania obiegu dodatkową pompą wody. Oczywiście chłodnica z tyłu auta.
Klatka: Zewnętrzna Zgodna z zał. J wykonana z rury bezszwowej + wzmocnienia krzyżowe + progi umożliwiające prześlizgiwanie się po drzewach z nakładkami antypoślizgowymi
Opony - Super Swamper Bogger 33/14,5/15 + beadlocki wewnętrzne Staun oryginał.
Felgi - alu ET - 55 + dystanse.
PTO- konstrukcja własna nie do uje...nia. Wykonana zgodnie ze sztuką materiałoznawstwa. Zapina i rozpina się jednym paluszkiem. Bęben luzowany jest za pomocą linki od ręcznego. Reduktor Samurai z wolnym 5;9 przełożeniem i wzmocnioną 2 punktową obudową..
Windy- Brdm 1 alu przód + 50m liny syntetycznej Viking 14mm + Superwinch EP 9.0 tył + 30m liny Dyneema 12mm
Zbiornik paliwa - plastikowy, zamykany o pojemności 50l.
Elektryka: całość oparta na przkaźnikach od Toyoty + klasycznych bezpiecznikach. Instalacja przeniesiona pod dach, zapalanie i wyłączanie auta bezkluczykowe. Panel sterowania pod dachem.
Oświetlenie: przód LedBar made in China 24 diody przód + 2 xenony dach, + 2 lampy robocze diodowe tył + dodatkowe światła stopu umieszczone wysoko+ lampki diodowe doświetlające koła + listwa oświetlająca mechanika i kabinę.
Zegary: deska: klakson, kierunki, wycieraczki i nagrzewnica+ nadmuch na szybę a wszystko co potrzebne : temperatura wody, ciśnienie oleju, wskaźnik paliwa, ładowanie pod dachem.
Fotele : dwa kubły Sparco + trzypunktowe pasy bezpieczeństwa.
Aku: Optima Yellow jako główny + Banner jako pomocniczy
Schowki: Wewnątrz kabiny wodoszczelna skrzynka Pelli na dokumety i telefony + schowek w desce na duperele. Z zewnątrz wodoszczelny zamykany zbiornik o poj 30 l + skrzynka woskowa na narzędzia.
Sprzęt : trapy umiejscowione poniżej chłodnicy ( wyciaganie i wkładanie 20 sekund), 2 pasy krótkie w kabinie i jeden długi 30m z tyłu pojazdu. 2 szekle + zblocze ARB mają swoje miejsce w kabinie. Saperka na dachu, siekiera pod nogami pilota + taśmy balastowe na klatce.
Dodatki: metromierz Trasek, kamera cofania z 12 calowym monitorem pod dachem+ dodatkowe gniazda zapalniczki do GPS-a i ładowania interkomów +zamykane na kluczyk drzwi do kabiny (-;.
Waga: 1340 kg z pełnym bakiem i całym szpejem.
Osiągi: v max na szosowych 90km/h, v max na reduktorze 68 km/h, spalanie na poziomie 10-11l/100km.
Koszty: Lepiej nie pisać ale tak ze 2/3 Grata :mrgreen:

Części zapasowe: reduktor wraz z przystawką, 2 przeguby napędowe, krzyżaki wału, bezpieczniki i przekaźniki, paski klinowe, 2 alternatory i rozrusznik.

[ Dodano: 2017-05-06, 12:01 ]
http://www.youtube.com/watch?v=hhrB-WaiOdE

od 4,30 jest Kleszcz ;-) robiący na rajdzie Weprskij Les w Rosji.
Awatar użytkownika
franc
Site Admin
Posty: 4136
Rejestracja: 22 stycznia 2007, o 11:52
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Suzuki Kleszcz evo3

Post autor: franc »

A tu drobna historia fotograficzna przepoczwarzania się Kleszcza vel Zuzi vel Kozuni :mrgreen:

Obrazek
Zakupiona po Macanym na pierwszym Orzyszu czyli Żelazna 2004- jeszcze czarna i jeszcze vel Kozunia.

Obrazek
Tak wyglądała po gruntownej odbudowie przez Grześka z Ełku w 2005 roku czyli już Zuzia -zmiana barw na czerwone

Obrazek
I Zmota Challenge czyli listopad 2005

Obrazek
Operacja Orzysz 2006 pilotował Fredek czyli Artur Górniak

ObrazekObrazek
I roleczka - Operacja Orzysz 2006 - poznałem wtedy Suzusa czyli Jacka Ambrozika :)

Obrazek
Mazowieckie Bezdroża 2007

Obrazek
Po pierwszym pobycie w MaJa warsztat - narodził się Kleszcz- mosty od Toyoty BJ70 HD i mechanik brdm-2007

ObrazekObrazek
Robił na Mazowieckich Bezdrożach w 2008 jak cholera :mrgreen: pilotował Bakteria czyli Paweł Olek

ObrazekObrazek
Czar Moczar 2009 - wiosna z Bakterią :P

Obrazek
Nasz pierwszy Magam Trophy - maj 2009 - pilotował niezawodny jak zawsze Bakteria

ObrazekObrazek

ObrazekObrazek

Obrazek
I słynne magamowe przebranka - wykręciliśmy wtedy II czas dnia, tuż za Robertem Kuflem i Dominikiem Samosiukiem :mrgreen:

Obrazek
Operacja Pomorze 2009 - doceniliśmy jakość mostów HD - jazda 4x3 :wink:

Obrazek
Tuż po słynnym backflipie i rolce na OP Pomorze Extreme w listopadzie 2009

Obrazek
Kleszcz -wyglądał żałośnie :cry: Połamana rama, amortyzatory i kompletnie zrujnowana kasta :cry:

ObrazekObrazek
Po odbudowie u Darka Kisiela z Białegostoku - Kleszcz evo2 2010 - zmiana barw na pomarańczowe 8)

ObrazekObrazekObrazekObrazek
Nasz drugi Magam w 2010 roku - pilotował Bakeria - dobrze żarło aż się .....

Obrazek
zesrało i .......

Obrazek
zrolowało :mrgreen: ale Darek, który był naszym mechanikiem odbudował dziada w noc i mogliśmy kontynuować z pierwszego biegu :mrgreen:

ObrazekObrazek
nawet błotnik Dareczek nam zrobił :wink:

No a potem to już z górki no bo:
ObrazekObrazek
Na Bobek Trophy w lipcu na trawersach i w ramach PLP- pilotował Jasiek Adamski 2010 i znowu robi jak cholera :mrgreen:

ObrazekObrazek
Na Mazowieckich Bezdrożach w sierpniu 2010 w ramach PLP - pilotował Jasiek Adamski

ObrazekObrazek

ObrazekObrazek
W ramach rozgrzewki przed Magamem-Poland Trophy Jura zima 2011 - nowy silnik- pilotował Zibi czyli Zbyszek Popielarczyk

ObrazekObrazek
SPA przed naszym trzecim Magamem u Borówy czyli u Mariusza Borowskiego, który był wtedy u Marka Sobonia 8) 2011

ObrazekObrazekObrazekObrazek
Nasz trzeci Magam Trophy maj 2011 - pilotował Maciek HTM czyli Maciej Tarnowski :)

ObrazekObrazekObrazekObrazek
Też dobrze żarło ale zesrał się silnik i ostatecznie cudem ukończyliśmy 6 dniowy rajd na 11 miejscu :mrgreen: i to głównie dzięki heroicznej postawie naszego mechanika czyli śp. Zbyszka Dolaty

Obrazek
Poland Trophy Brodnica 2011 - pilotuje Zibi - nasze ostatecznie zniechęcenie do rajdów tego typu :wink:

ObrazekObrazekObrazekObrazek
Sokółka Eco Challenge wrzesień 2011 - pilotuje Zibi - zmiana barw na białe :mrgreen:

Obrazek
I kolejna już wersja Kleszcz evo 3 jesień 2011-lato 2012 autorstwa śp. Zbyszka Dolaty vel Cukra.

ObrazekObrazekObrazekObrazek
Veprskij Les - Rosja- wrzesień 2012 - pilotował Zibi

ObrazekObrazekObrazekObrazek
Sokółka 2012 - pilotował Long czyli Krzysiek Grabowski

ObrazekObrazek
Wschodnie Bezdroża - Gródek 2014 - tym razem to ja sam pilotowałem Kleszcza :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Obrazek
XII Zmota Challenge 2014 - Kleszcza ujeżdża załoga SKF czyli Tomek i Grzesiek

Obrazek
XIII Zmota 2015 - Kleszcza ujeżdża załoga SKF czyli Tomek i Grzesiek - już wiedzą o co kaman :mrgreen:

Obrazek
XIV Zmota 2016- I Znowu Kleszcza dosiada Toma i Greg czyli SKF Team :)

Fajny pojazd i może go kiedyś sprzedam choć sentyment ogromny do niego posiadam :D
Na razie jest i nic mu nie dolega- gdyby mi się jeszcze chciało tak jak mi się nie chce to kto wie ........
Obrazek
Awatar użytkownika
franc
Site Admin
Posty: 4136
Rejestracja: 22 stycznia 2007, o 11:52
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Suzuki Kleszcz evo3

Post autor: franc »

https://www.youtube.com/watch?v=LLedCoa ... e=youtu.be
Czar Moczar 2009 :)

https://www.youtube.com/watch?v=XRLpywGXWHs
deklaracja ideowa n.t. ciśnienia w czasie III dnia Magam-u 2009 :)

https://www.youtube.com/watch?v=ZMGf8f37LzU
Mazowieckie Bezdroża 2010 od. 2.08 Kleszcz :mrgreen:

https://www.youtube.com/watch?v=gSWGVdcB6lY
Mazowieckie Bezdroża 2010 o ku....wa utopi się :mrgreen: od 0.30

https://www.youtube.com/watch?v=awoMmMpOeXY
Mazowieckie Bezdroża 2010 od 5.20

https://www.youtube.com/watch?v=0DkkJrHJzHo&t=213s
Magam 2010 od 1.58

https://www.youtube.com/watch?v=djigCbW ... e=youtu.be
Z Poland Trophy w Brodnicy 2011 :)

https://www.youtube.com/watch?v=QwmhjH0pwcM
Magam 2011 - prolog - zapomniałem zapiąć bęben :lol: Gdzie ta Franca ?

https://www.youtube.com/watch?v=uSk9Rpwoa2c
https://www.youtube.com/watch?v=zHvmBposqc4
Magam 2011 - idziemy wierzchem :mrgreen:

https://www.youtube.com/watch?v=jBKnN7k9SHk
Magam 2011 - wąwozy

https://www.youtube.com/watch?v=ol9GdQCws-w
Magam 2011 0d 1.20

http://www.youtube.com/watch?v=hhrB-WaiOdE
Veprskiy Les - Rosja 2012 od 4.25

https://www.youtube.com/watch?v=Ch4rOX3 ... e=youtu.be
Kleszcz na XII Zmocie Challenge 2014 - Pat i Mat w terenie :mrgreen:

https://www.youtube.com/watch?v=EDX6Yv5 ... e=youtu.be
XIV Zmota Challenge 2016 - Kleszcz na Zmocie
Awatar użytkownika
franc
Site Admin
Posty: 4136
Rejestracja: 22 stycznia 2007, o 11:52
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Suzuki Kleszcz evo3

Post autor: franc »

Awatar użytkownika
franc
Site Admin
Posty: 4136
Rejestracja: 22 stycznia 2007, o 11:52
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Suzuki Kleszcz evo3

Post autor: franc »

Awatar użytkownika
Toma
Posty: 74
Rejestracja: 24 listopada 2009, o 10:22

Re: Suzuki Kleszcz evo3

Post autor: Toma »

Ponieważ autko sie sprzedaję dorzucam jeszcze robotę w 2015:

https://www.youtube.com/watch?v=K2leip1 ... e=youtu.be
ODPOWIEDZ