Klasyfikacje w polskich rajdach off road

Wszystko związane z metaliką, tuningiem, błotem, zwolnicami, laplanderami, pto i ogólnym uje....niem (-:

Moderatorzy: franc, Student

Awatar użytkownika
franc
Site Admin
Posty: 4136
Rejestracja: 22 stycznia 2007, o 11:52
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Klasyfikacje w polskich rajdach off road

Post autor: franc »

Pozwolę sobie tutaj rozpocząć dyskusję na temat klasyfikacji w naszym sporcie. Proszę wszystkich o konstruktywne wypowiedzi i ewentualne sprowadzanie rozsądnych dysputantów na nasze forum :D

Po dłuższych przemysleniach proponuję taką oto klasyfikację:

PL-1 auta seryjne bez przeróbek bez wyciągarek koła do 33 cali
( rosyjski TR1, polski wyczyn)

PL-2 auta seryjne bez przeróbek z max. 2 wyciągarkami elektrycznymi koła do 33 cali ( rosyjski TR2, polski exstrem classic)

PL-3 auta seryjne o DMC do 1,6 tony, dopuszczone przeróbki silnika i zawieszenia oraz wyciagarki mechaniczne, koła do 35 cali(rosyjski TR3, polski extrem)

PL-4- auta seryjne i samodzielne konstrukcje o DMC powyżej 1,6 tony, dopuszczone przeróbki silnika i zawieszenia oraz wyciagarki mechaniczne, koła do 45 cali ( rosyjskie PROTO, polski extrem)

Co Państwo na to :?:
krecik
Posty: 99
Rejestracja: 2 kwietnia 2007, o 14:11
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: krecik »

PL5 - wyroby samochodo-podobne


i wtedy bedzie dobrze, acz za dużo tego :(

ni chu ja

nie da sie tego zrobić normalnie

zostają suzuki i pokraki, dla reszty turystyk
Dżast Krecik
Awatar użytkownika
nietoperz
Posty: 24
Rejestracja: 7 maja 2007, o 17:57
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: nietoperz »

czyli PL-3 to suzuki, a PL-4 to reszta zmot?

wracamy do odwiecznego tematu - czy suzuka może startować z resztą konkurencji? cześć twierdzi, że nie, bo za mała i za lekka... inni mówią, że to fakt, ale za to w wodzie ma gorzej i na trawersach... franc, sam masz suzę, więc pewnie wiesz co piszesz, chociaż ona to może PL-2?

jak dla mnie extrem dzielimy na tych co mają lub jeszcze nie mają mechanika :) gdy już jest to reszta auta jest zazwyczaj mocno przerobiona (no, nie licząc szanownego krecika)

w PL-2 należy dopuścić pewien zakres przeróbek - zazwyczaj każdy wymienia zawieszenie, robi lifta, podcina błotniki, czy zmienia zderzaki...

przy okazji - L-80 się nie kwalifikuje, bo nie jest seryjny, a ma poniżej 1,6 DMC ;)
Tomcat Nietoperz
krecik
Posty: 99
Rejestracja: 2 kwietnia 2007, o 14:11
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: krecik »

wiekszosc z tych z ktorymi tu rozmawiam, mowi tak, ze by wystartował w extremie, ale nie startuje bo obżynki przyjeżdzają...

wiec moze olać masy a zastosować prosty układ, w dużym uproszczeniu, jeśli auto pocięte to do proto niepocięte, to do serii

rama,mosty, nadwozie seryjne a nie obcięte za fotelem :D

chyba tak to u sąsiadów wschodnich wygląda, że przeróbki do pewnego miejsca to jeszcze seria, a powyżej tego miejsca to już proto. oni nie patrzą na wyciągarke, tylko np. na długość nadwozia w stosunku do oryginału, rozstaw osi itd. Takie rzeczy na pierwszy rzut oka widać wiec raczej nie bedzie problemow...

Co do mechanikow - bedzie tego coraz więcej, po pierwsze - jest już kilka G nieciętych z mechanikami za fotelem, po drugie - LandRover montru tez jest zdecydowanie normalnym samochodem:D i jak widać są oryginalne mechaniki, po trzecie patrole też mają mechaniki i nie muszą być pocięte zeby móc ich używać... wiec wydaje sie ze jest dla kogo robic :) Jeśli do suzuki wstawi mechanika, ale zostawi bude bez zmian zewnętrznych, to w sumie czemu nie...

To upraszcza o tyle ze masz samochody seria, i samochody nie seria. A co kto sobie do serii wstawi to trudno.

Bo 'walka' z czymś co ma mosty, rame, fotele i kierownice, a reszte obcięto, nie ma sensu. Z drugiej strony walka z czymś kompletnym, ale z tirforem też nie ma sensu...

Z trzeciej strony - gdyby próby były zrobione z głową :P to wtedy dalo by sie zniwelować róznice elektryk/mechanik :) natomiast nigdy nie zniweluje sie róznicy auto seryjne/konstrukcja własna oparta na 20 metrach rury i wiaderku elektrod, no nie ma siły, tam nie ma co porównywać.

Kwestia dodatków - klatki zewnętrznej na ten przykład - tu niech sie wypowie ktoś inny - Montru założysz sobie w serii klatke ?:) Albo Wstyś ? Albo Seba ?
Dżast Krecik
krecik
Posty: 99
Rejestracja: 2 kwietnia 2007, o 14:11
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: krecik »

btw. ktoś kiedyś mówił ze klasa 'przygodowa' to nieeee, bo to suvy są to oni wcale nie będą przyjeżdzali ;)

jak widać nie do końca ;)
Dżast Krecik
Awatar użytkownika
franc
Site Admin
Posty: 4136
Rejestracja: 22 stycznia 2007, o 11:52
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: franc »

A ja uważam, ze wszelki inny podział ekstremu oprócz: mechaniki i elektryki oraz waga lekka i ciężka nie ma sensu :!:
Np. Suzuka Rufiego czy Garwoliniaków- to są seryjne samochody ( resor, silnik 1.3 itp ) z modyfikacji jest tam mechanik i tyle. Buda nie jest pocięta, rozstaw osi nie zmieniony, blokady przodu nie ma :!: . I tak bedą Cię Krecie objeżdżać i tak ( kwestia wagi po prostu ), mimo, iż masz blokady itp. itd. Tak jak Ty objedziesz ich Quadem :!:

Z drugiej strony rozumiem, że cięzko rywalizować z tymi, którzy maja tonę lub dwie mniej :shock:

może zatem

PL-3- konstrukcje dowolne do 3,5 tony, mozliwe przeróbki zawieszenia bez zmiany rozstawu osi i silnika oraz mozliwe wyciągarki mechaniczne , KOŁA do 39 cali i tu niestety znowu w jednym worku Gela z Suzuką np. Rufiego ( coś w podobie TR3 )

PL-4-konstrukcje dowolne do 3,5 tony, mozliwe przeróbki zawieszenia ze zmianą rozstawu osi i silnika oraz mozliwe wyciągarki mechaniczne , KOŁA do 45 cali, mozliwe zmiany w nadwoziu ( cięcie, polimery, brezent, znaczna zmiana wyglądu ) ( rosyjskie PROTO ) i tu Suzus, Liverpool, Zbyszek Król, Zibi, Orange Rover itp. itd.
Awatar użytkownika
nietoperz
Posty: 24
Rejestracja: 7 maja 2007, o 17:57
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: nietoperz »

zgadzam się z przedmówcą
franc pisze: PL-3- konstrukcje dowolne do 3,5 tony, mozliwe przeróbki zawieszenia bez zmiany rozstawu osi i silnika oraz mozliwe wyciągarki mechaniczne , KOŁA do 39 cali i tu niestety znowu w jednym worku Gela z Suzuką np. Rufiego ( coś w podobie TR3 )
można dodać - 'możliwe przeróbki nadwozia nie prowadzące do zmniejszania seryjnego obrysu samochodu', dzięki czemu obrzynki nie będą się tu klasyfikować, a mniejsze zmiany tak - tak jest u duńczyków, stąd na magamie widzimy patrole bez szyb i tylnej klapy, ale z niepociętą budą
Tomcat Nietoperz
krecik
Posty: 99
Rejestracja: 2 kwietnia 2007, o 14:11
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: krecik »

tak mi sie podoba :)

jestem za


i moze znajdzie sie wiecej osób za :)
Dżast Krecik
kacper s
Posty: 105
Rejestracja: 19 kwietnia 2007, o 13:19
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: kacper s »

Jest to ciekawe zobaczymy jak się sprawdzi w życiu....
Ale ten podział mi się podoba.
Awatar użytkownika
franc
Site Admin
Posty: 4136
Rejestracja: 22 stycznia 2007, o 11:52
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: franc »

Spróbujmy zatem podsumować :

PL-1- auta seryjne do 3,5 tony bez przeróbek bez wyciągarek koła do 33 cali ( rosyjski TR1, polski wyczyn)

PL-2 auta seryjne do 3,5 tony bez przeróbek z max. 2 :?: ( może jednak tylko jedna front) wyciągarkami elektrycznymi koła do 33 cali
( rosyjski TR2, polski exstrem classic)

PL-3- konstrukcje dowolne do 3,5 tony, mozliwe przeróbki zawieszenia bez zmiany rozstawu osi i silnika oraz mozliwe wyciągarki mechaniczne, możliwe przeróbki nadwozia nie prowadzące do zmniejszania seryjnego obrysu samochodu', koła do 37 :?: ( nie za mało :?: ) cali i tu w jednym worku Gela Krecika z Suzuką np. Rufiego
( coś w podobie TR3 )

PL-4-konstrukcje dowolne do 3,5 tony, możliwe przeróbki zawieszenia ze zmianą rozstawu osi i silnika oraz mozliwe wyciągarki mechaniczne , KOŁA do 45 cali, mozliwe zmiany w nadwoziu ( cięcie, polimery, brezent, znaczna zmiana wyglądu ) ( rosyjskie PROTO ) i tu Suzus, Liverpool, Zbyszek Król, Zibi, Orange Rover itp. itd.
Awatar użytkownika
franc
Site Admin
Posty: 4136
Rejestracja: 22 stycznia 2007, o 11:52
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: franc »

PS W takim układzie nie wiem gdzie zapakować pojazd L80 :?: :evil: :cry:
kacper s
Posty: 105
Rejestracja: 19 kwietnia 2007, o 13:19
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: kacper s »

franc pisze:PS W takim układzie nie wiem gdzie zapakować pojazd L80 :?: :evil: :cry:
No ale tu można się troszeczkę odwołać do tego co Krecik pisał że budujmy auta do klas........
Albo L80 po prostu pasuje do PL-4 mimo to, że nie ma wyciągarek............ :roll:
krecik
Posty: 99
Rejestracja: 2 kwietnia 2007, o 14:11
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: krecik »

Francku - tak jest ok, z tendencją do łączenia klasy PL-2 i -3 w zaleznosci od ilości aut ktore sie na starcie pojawią... często stosowane rozwiązanie w róznych miejscach.
Dżast Krecik
Awatar użytkownika
franc
Site Admin
Posty: 4136
Rejestracja: 22 stycznia 2007, o 11:52
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: franc »

Też mi się tak wydaje, że jest ok. Czekamy teraz na vox populi :D
I chyba trzeba bedzie wprowadzać. Ja przynajmniej zacznę to robić na Vitys za Orłem i może na Zmotce :D
Zmota chyba zostanie w koncepcji przeprawówki w klasie ekstrem i turystyk - to taka impreza bardziej jako pretekst do spotkania się w terenie niźli ścigania :D :?:
suzus
Posty: 22
Rejestracja: 2 kwietnia 2007, o 21:11

Post autor: suzus »

I kto tu ma ciśnienie- nudne te wasze wywody
Krecik- chcesz wygrywac :?: Prosz zrób sobie suzukę
i wygrywaj.......
a nie tu rewolucje w OR chcecie zrobić.
Dla mnie podział prosty:
-auto z mechanikiem to ekstrem
(jakoś tylko ty pragniesz podziałów)
Czy chcesz być tak medialny jak państwo J :?:
i wrzucić twoje auto do seryjnych z wyciągarkami elekt.
i chcesz wygrać w swojej klasie jako jedyny z mechanikiem :?:
A załóżmy taką możliwość:
Volvo lapplander seryjne na zwolnicy i mechanikiem o blokadach nie wspomnę jest bardziej seryjne niż twoje i co wtedy :?:
bez urazy Krzysiu
żadne klasy nie mają sensu
przy tak małej ilości załóg startujących.
ODPOWIEDZ