Klasyfikacje w polskich rajdach off road
Klasyfikacje w polskich rajdach off road
Pozwolę sobie tutaj rozpocząć dyskusję na temat klasyfikacji w naszym sporcie. Proszę wszystkich o konstruktywne wypowiedzi i ewentualne sprowadzanie rozsądnych dysputantów na nasze forum
Po dłuższych przemysleniach proponuję taką oto klasyfikację:
PL-1 auta seryjne bez przeróbek bez wyciągarek koła do 33 cali
( rosyjski TR1, polski wyczyn)
PL-2 auta seryjne bez przeróbek z max. 2 wyciągarkami elektrycznymi koła do 33 cali ( rosyjski TR2, polski exstrem classic)
PL-3 auta seryjne o DMC do 1,6 tony, dopuszczone przeróbki silnika i zawieszenia oraz wyciagarki mechaniczne, koła do 35 cali(rosyjski TR3, polski extrem)
PL-4- auta seryjne i samodzielne konstrukcje o DMC powyżej 1,6 tony, dopuszczone przeróbki silnika i zawieszenia oraz wyciagarki mechaniczne, koła do 45 cali ( rosyjskie PROTO, polski extrem)
Co Państwo na to
Po dłuższych przemysleniach proponuję taką oto klasyfikację:
PL-1 auta seryjne bez przeróbek bez wyciągarek koła do 33 cali
( rosyjski TR1, polski wyczyn)
PL-2 auta seryjne bez przeróbek z max. 2 wyciągarkami elektrycznymi koła do 33 cali ( rosyjski TR2, polski exstrem classic)
PL-3 auta seryjne o DMC do 1,6 tony, dopuszczone przeróbki silnika i zawieszenia oraz wyciagarki mechaniczne, koła do 35 cali(rosyjski TR3, polski extrem)
PL-4- auta seryjne i samodzielne konstrukcje o DMC powyżej 1,6 tony, dopuszczone przeróbki silnika i zawieszenia oraz wyciagarki mechaniczne, koła do 45 cali ( rosyjskie PROTO, polski extrem)
Co Państwo na to
czyli PL-3 to suzuki, a PL-4 to reszta zmot?
wracamy do odwiecznego tematu - czy suzuka może startować z resztą konkurencji? cześć twierdzi, że nie, bo za mała i za lekka... inni mówią, że to fakt, ale za to w wodzie ma gorzej i na trawersach... franc, sam masz suzę, więc pewnie wiesz co piszesz, chociaż ona to może PL-2?
jak dla mnie extrem dzielimy na tych co mają lub jeszcze nie mają mechanika gdy już jest to reszta auta jest zazwyczaj mocno przerobiona (no, nie licząc szanownego krecika)
w PL-2 należy dopuścić pewien zakres przeróbek - zazwyczaj każdy wymienia zawieszenie, robi lifta, podcina błotniki, czy zmienia zderzaki...
przy okazji - L-80 się nie kwalifikuje, bo nie jest seryjny, a ma poniżej 1,6 DMC ;)
wracamy do odwiecznego tematu - czy suzuka może startować z resztą konkurencji? cześć twierdzi, że nie, bo za mała i za lekka... inni mówią, że to fakt, ale za to w wodzie ma gorzej i na trawersach... franc, sam masz suzę, więc pewnie wiesz co piszesz, chociaż ona to może PL-2?
jak dla mnie extrem dzielimy na tych co mają lub jeszcze nie mają mechanika gdy już jest to reszta auta jest zazwyczaj mocno przerobiona (no, nie licząc szanownego krecika)
w PL-2 należy dopuścić pewien zakres przeróbek - zazwyczaj każdy wymienia zawieszenie, robi lifta, podcina błotniki, czy zmienia zderzaki...
przy okazji - L-80 się nie kwalifikuje, bo nie jest seryjny, a ma poniżej 1,6 DMC ;)
Tomcat Nietoperz
wiekszosc z tych z ktorymi tu rozmawiam, mowi tak, ze by wystartował w extremie, ale nie startuje bo obżynki przyjeżdzają...
wiec moze olać masy a zastosować prosty układ, w dużym uproszczeniu, jeśli auto pocięte to do proto niepocięte, to do serii
rama,mosty, nadwozie seryjne a nie obcięte za fotelem
chyba tak to u sąsiadów wschodnich wygląda, że przeróbki do pewnego miejsca to jeszcze seria, a powyżej tego miejsca to już proto. oni nie patrzą na wyciągarke, tylko np. na długość nadwozia w stosunku do oryginału, rozstaw osi itd. Takie rzeczy na pierwszy rzut oka widać wiec raczej nie bedzie problemow...
Co do mechanikow - bedzie tego coraz więcej, po pierwsze - jest już kilka G nieciętych z mechanikami za fotelem, po drugie - LandRover montru tez jest zdecydowanie normalnym samochodem:D i jak widać są oryginalne mechaniki, po trzecie patrole też mają mechaniki i nie muszą być pocięte zeby móc ich używać... wiec wydaje sie ze jest dla kogo robic Jeśli do suzuki wstawi mechanika, ale zostawi bude bez zmian zewnętrznych, to w sumie czemu nie...
To upraszcza o tyle ze masz samochody seria, i samochody nie seria. A co kto sobie do serii wstawi to trudno.
Bo 'walka' z czymś co ma mosty, rame, fotele i kierownice, a reszte obcięto, nie ma sensu. Z drugiej strony walka z czymś kompletnym, ale z tirforem też nie ma sensu...
Z trzeciej strony - gdyby próby były zrobione z głową to wtedy dalo by sie zniwelować róznice elektryk/mechanik natomiast nigdy nie zniweluje sie róznicy auto seryjne/konstrukcja własna oparta na 20 metrach rury i wiaderku elektrod, no nie ma siły, tam nie ma co porównywać.
Kwestia dodatków - klatki zewnętrznej na ten przykład - tu niech sie wypowie ktoś inny - Montru założysz sobie w serii klatke ?:) Albo Wstyś ? Albo Seba ?
wiec moze olać masy a zastosować prosty układ, w dużym uproszczeniu, jeśli auto pocięte to do proto niepocięte, to do serii
rama,mosty, nadwozie seryjne a nie obcięte za fotelem
chyba tak to u sąsiadów wschodnich wygląda, że przeróbki do pewnego miejsca to jeszcze seria, a powyżej tego miejsca to już proto. oni nie patrzą na wyciągarke, tylko np. na długość nadwozia w stosunku do oryginału, rozstaw osi itd. Takie rzeczy na pierwszy rzut oka widać wiec raczej nie bedzie problemow...
Co do mechanikow - bedzie tego coraz więcej, po pierwsze - jest już kilka G nieciętych z mechanikami za fotelem, po drugie - LandRover montru tez jest zdecydowanie normalnym samochodem:D i jak widać są oryginalne mechaniki, po trzecie patrole też mają mechaniki i nie muszą być pocięte zeby móc ich używać... wiec wydaje sie ze jest dla kogo robic Jeśli do suzuki wstawi mechanika, ale zostawi bude bez zmian zewnętrznych, to w sumie czemu nie...
To upraszcza o tyle ze masz samochody seria, i samochody nie seria. A co kto sobie do serii wstawi to trudno.
Bo 'walka' z czymś co ma mosty, rame, fotele i kierownice, a reszte obcięto, nie ma sensu. Z drugiej strony walka z czymś kompletnym, ale z tirforem też nie ma sensu...
Z trzeciej strony - gdyby próby były zrobione z głową to wtedy dalo by sie zniwelować róznice elektryk/mechanik natomiast nigdy nie zniweluje sie róznicy auto seryjne/konstrukcja własna oparta na 20 metrach rury i wiaderku elektrod, no nie ma siły, tam nie ma co porównywać.
Kwestia dodatków - klatki zewnętrznej na ten przykład - tu niech sie wypowie ktoś inny - Montru założysz sobie w serii klatke ?:) Albo Wstyś ? Albo Seba ?
Dżast Krecik
A ja uważam, ze wszelki inny podział ekstremu oprócz: mechaniki i elektryki oraz waga lekka i ciężka nie ma sensu
Np. Suzuka Rufiego czy Garwoliniaków- to są seryjne samochody ( resor, silnik 1.3 itp ) z modyfikacji jest tam mechanik i tyle. Buda nie jest pocięta, rozstaw osi nie zmieniony, blokady przodu nie ma . I tak bedą Cię Krecie objeżdżać i tak ( kwestia wagi po prostu ), mimo, iż masz blokady itp. itd. Tak jak Ty objedziesz ich Quadem
Z drugiej strony rozumiem, że cięzko rywalizować z tymi, którzy maja tonę lub dwie mniej
może zatem
PL-3- konstrukcje dowolne do 3,5 tony, mozliwe przeróbki zawieszenia bez zmiany rozstawu osi i silnika oraz mozliwe wyciągarki mechaniczne , KOŁA do 39 cali i tu niestety znowu w jednym worku Gela z Suzuką np. Rufiego ( coś w podobie TR3 )
PL-4-konstrukcje dowolne do 3,5 tony, mozliwe przeróbki zawieszenia ze zmianą rozstawu osi i silnika oraz mozliwe wyciągarki mechaniczne , KOŁA do 45 cali, mozliwe zmiany w nadwoziu ( cięcie, polimery, brezent, znaczna zmiana wyglądu ) ( rosyjskie PROTO ) i tu Suzus, Liverpool, Zbyszek Król, Zibi, Orange Rover itp. itd.
Np. Suzuka Rufiego czy Garwoliniaków- to są seryjne samochody ( resor, silnik 1.3 itp ) z modyfikacji jest tam mechanik i tyle. Buda nie jest pocięta, rozstaw osi nie zmieniony, blokady przodu nie ma . I tak bedą Cię Krecie objeżdżać i tak ( kwestia wagi po prostu ), mimo, iż masz blokady itp. itd. Tak jak Ty objedziesz ich Quadem
Z drugiej strony rozumiem, że cięzko rywalizować z tymi, którzy maja tonę lub dwie mniej
może zatem
PL-3- konstrukcje dowolne do 3,5 tony, mozliwe przeróbki zawieszenia bez zmiany rozstawu osi i silnika oraz mozliwe wyciągarki mechaniczne , KOŁA do 39 cali i tu niestety znowu w jednym worku Gela z Suzuką np. Rufiego ( coś w podobie TR3 )
PL-4-konstrukcje dowolne do 3,5 tony, mozliwe przeróbki zawieszenia ze zmianą rozstawu osi i silnika oraz mozliwe wyciągarki mechaniczne , KOŁA do 45 cali, mozliwe zmiany w nadwoziu ( cięcie, polimery, brezent, znaczna zmiana wyglądu ) ( rosyjskie PROTO ) i tu Suzus, Liverpool, Zbyszek Król, Zibi, Orange Rover itp. itd.
zgadzam się z przedmówcą
można dodać - 'możliwe przeróbki nadwozia nie prowadzące do zmniejszania seryjnego obrysu samochodu', dzięki czemu obrzynki nie będą się tu klasyfikować, a mniejsze zmiany tak - tak jest u duńczyków, stąd na magamie widzimy patrole bez szyb i tylnej klapy, ale z niepociętą budąfranc pisze: PL-3- konstrukcje dowolne do 3,5 tony, mozliwe przeróbki zawieszenia bez zmiany rozstawu osi i silnika oraz mozliwe wyciągarki mechaniczne , KOŁA do 39 cali i tu niestety znowu w jednym worku Gela z Suzuką np. Rufiego ( coś w podobie TR3 )
Tomcat Nietoperz
Spróbujmy zatem podsumować :
PL-1- auta seryjne do 3,5 tony bez przeróbek bez wyciągarek koła do 33 cali ( rosyjski TR1, polski wyczyn)
PL-2 auta seryjne do 3,5 tony bez przeróbek z max. 2 ( może jednak tylko jedna front) wyciągarkami elektrycznymi koła do 33 cali
( rosyjski TR2, polski exstrem classic)
PL-3- konstrukcje dowolne do 3,5 tony, mozliwe przeróbki zawieszenia bez zmiany rozstawu osi i silnika oraz mozliwe wyciągarki mechaniczne, możliwe przeróbki nadwozia nie prowadzące do zmniejszania seryjnego obrysu samochodu', koła do 37 ( nie za mało ) cali i tu w jednym worku Gela Krecika z Suzuką np. Rufiego
( coś w podobie TR3 )
PL-4-konstrukcje dowolne do 3,5 tony, możliwe przeróbki zawieszenia ze zmianą rozstawu osi i silnika oraz mozliwe wyciągarki mechaniczne , KOŁA do 45 cali, mozliwe zmiany w nadwoziu ( cięcie, polimery, brezent, znaczna zmiana wyglądu ) ( rosyjskie PROTO ) i tu Suzus, Liverpool, Zbyszek Król, Zibi, Orange Rover itp. itd.
PL-1- auta seryjne do 3,5 tony bez przeróbek bez wyciągarek koła do 33 cali ( rosyjski TR1, polski wyczyn)
PL-2 auta seryjne do 3,5 tony bez przeróbek z max. 2 ( może jednak tylko jedna front) wyciągarkami elektrycznymi koła do 33 cali
( rosyjski TR2, polski exstrem classic)
PL-3- konstrukcje dowolne do 3,5 tony, mozliwe przeróbki zawieszenia bez zmiany rozstawu osi i silnika oraz mozliwe wyciągarki mechaniczne, możliwe przeróbki nadwozia nie prowadzące do zmniejszania seryjnego obrysu samochodu', koła do 37 ( nie za mało ) cali i tu w jednym worku Gela Krecika z Suzuką np. Rufiego
( coś w podobie TR3 )
PL-4-konstrukcje dowolne do 3,5 tony, możliwe przeróbki zawieszenia ze zmianą rozstawu osi i silnika oraz mozliwe wyciągarki mechaniczne , KOŁA do 45 cali, mozliwe zmiany w nadwoziu ( cięcie, polimery, brezent, znaczna zmiana wyglądu ) ( rosyjskie PROTO ) i tu Suzus, Liverpool, Zbyszek Król, Zibi, Orange Rover itp. itd.
Też mi się tak wydaje, że jest ok. Czekamy teraz na vox populi
I chyba trzeba bedzie wprowadzać. Ja przynajmniej zacznę to robić na Vitys za Orłem i może na Zmotce
Zmota chyba zostanie w koncepcji przeprawówki w klasie ekstrem i turystyk - to taka impreza bardziej jako pretekst do spotkania się w terenie niźli ścigania
I chyba trzeba bedzie wprowadzać. Ja przynajmniej zacznę to robić na Vitys za Orłem i może na Zmotce
Zmota chyba zostanie w koncepcji przeprawówki w klasie ekstrem i turystyk - to taka impreza bardziej jako pretekst do spotkania się w terenie niźli ścigania
I kto tu ma ciśnienie- nudne te wasze wywody
Krecik- chcesz wygrywac Prosz zrób sobie suzukę
i wygrywaj.......
a nie tu rewolucje w OR chcecie zrobić.
Dla mnie podział prosty:
-auto z mechanikiem to ekstrem
(jakoś tylko ty pragniesz podziałów)
Czy chcesz być tak medialny jak państwo J
i wrzucić twoje auto do seryjnych z wyciągarkami elekt.
i chcesz wygrać w swojej klasie jako jedyny z mechanikiem
A załóżmy taką możliwość:
Volvo lapplander seryjne na zwolnicy i mechanikiem o blokadach nie wspomnę jest bardziej seryjne niż twoje i co wtedy
bez urazy Krzysiu
żadne klasy nie mają sensu
przy tak małej ilości załóg startujących.
Krecik- chcesz wygrywac Prosz zrób sobie suzukę
i wygrywaj.......
a nie tu rewolucje w OR chcecie zrobić.
Dla mnie podział prosty:
-auto z mechanikiem to ekstrem
(jakoś tylko ty pragniesz podziałów)
Czy chcesz być tak medialny jak państwo J
i wrzucić twoje auto do seryjnych z wyciągarkami elekt.
i chcesz wygrać w swojej klasie jako jedyny z mechanikiem
A załóżmy taką możliwość:
Volvo lapplander seryjne na zwolnicy i mechanikiem o blokadach nie wspomnę jest bardziej seryjne niż twoje i co wtedy
bez urazy Krzysiu
żadne klasy nie mają sensu
przy tak małej ilości załóg startujących.