Klasyfikacje w polskich rajdach off road

Wszystko związane z metaliką, tuningiem, błotem, zwolnicami, laplanderami, pto i ogólnym uje....niem (-:

Moderatorzy: franc, Student

Postprzez L80 » 25 listopada 2007, o 21:17

franc napisał(a):
Gdzie istota współzawodnictwa i fun kiedy nieco większe auta niz Samurai czy Jimny ciągna się na winchach i rzeźbią po naście lub kilkadziesiąt minut a maluchy objeżdżają tę przeszkodę bokiem mieszcząc się między drzewami :!: w 5 minut :?:



nierozumiem :shock:
czy to jest wina organizatora że ktoś wybiera się na przeprawówke
czymś co jest do niej wogule nieprzystosowane
ba, powiem wiecej -jest typowym autem użytkowym z napędem 4x4 które bardziej ma właściwości woła roboczego niźli przeprawówki
od kiedy to niby auta obsługi technicznej (bo tak je można zakwalifikować ) mogą jeżdzic po trasie rajdu

czy mam się wybrać 4runerrem na RMPST i dopominać klasy dla siebie ?
czy może najpierw zbudować auto i dopiero się ścigać ?

co jest słuszne ?

na naszych przeprawówkach praktycznie nie zdażają się dwa identyczne auta
czy to znaczy że każdy z uczestników powinien jechać w swojej klasie
tylko dlatego że ma inny pojazd ?
ile by trzeba było zrobić tych klas ?
był poruszany mój temat że nigdzie się nie kwalifikuje w tych PL
dziś ja - a jutro ?
i co znowu nowa klasa ?

szutrowcy nie wklepują pieczątek
trasa jest ta sama dla wszystkich i liczy sie tylko czas
a tu
co, dla każdej z klas odzielne pieczątki ?
i co z rozrytym podjazdem do próby bo akurat był wspólny ?




he he - wyobraźcie sobie coś
macie przed sobą na stole samochodzik ze zdalnym
wjedźcie nim na monitor (standartowy nie płaski i w wersji pancernej)
a teraz to samo tylko w modelu jest jescze wyciągarka

dobrze - to teraz monitor pod koło od terenówki
i jak - tu udaje się już chyba wjechać bez pomocy wyciągarki

a teraz stół na zewnątrz, monitor na niego
i znowu próbujemy nań wjechać naszą ternówką
jak idzie ? hi hi
a Cheburator na trakcji wam to zrobi

wymiar opon i rodzaj wyciągarki to jedyny słuszny podział !
Avatar użytkownika
L80
 
Posty: 146
Dołączył(a): 21 kwietnia 2007, o 19:32
Lokalizacja: Mława

Postprzez franc » 25 listopada 2007, o 21:50

O rety

Przeprawówki mają swoje klasy. Vide np. Zmota :D przynajmniej ja tak bedę klasyfikował załogi i już.

Natomiast inną sprawą są rajdy terenowe off road gdzie istotna rolę a wzasadzie najistotniejszą odgrywa CZAS POKONANIA PRÓBY.

Tu w/g mnie auta powinny być klasyfikowane wewnątrz jakiś ( jakich ? )
w miarę podobnych grup....................

Np. Nie wyobrażam sobie na Vitysie wytyczenia odcinka OS, który np. Patrol będzie jechał 3 godziny po zboczu wąwozu - bo tylko tam się zmieści między drzewami ( oczywiście dysponując ogromną masą, wielkim motorem i mechanikiem mógłby wyrwać kilka drzew i po kłopocie - ale chyba nie o to nam chodzi :!: ) a Suzuka pojedzie dołem na trakcji w 15 minut bo się zmieści między 5 drzewami -hipotetycznie rzecz jasna. NIE MA SZANS WYTYCZYĆ odcinków w miarę szerokich żeby nie było takich sytuacji.

Czy nie prościej i w miarę obiektywnie skalsyfikować te auta w dwóch róznych grupach/podziałach/klasach :?:

Spora część Europy, Rosja, Litwa mają takie podziały i co :?:
Ludzie jeżdżą w rajdach bawią się jest generalka i klasyfikacja wewnątrz klas.............
O co taki hałas :?:
Ja wiem, że nowe to trudno jest zaakceptować ale bez tego nie byłoby rozwoju i postępu.............................. :wink:
Pzdr
Avatar użytkownika
franc
Site Admin
 
Posty: 3636
Dołączył(a): 22 stycznia 2007, o 11:52
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Klamer » 25 listopada 2007, o 21:57

Podziały, podziały i jeszcze raz podziały - podział na wyciągarki mechaniczne i elektryczne powinien być najważniejszy - bo to robi największą różnicę - czy ktoś jeździ w przeprawach takim czy siakim autem to już jest jego sprawa i tak zaczęli byśmy mieć 100 różnych klas.
Jeśli mamy myśleć o imprezach zewnętrznych to myślę, ze jedyny (mimo, iż nie wiem czy jest i czy jeśli jest to jest słuszny) podział to ten od FIA - to jest federacja międzynarodowa i z jej wymogami ogromna większość krajów powinna się liczyć - reszta to nadal "no-limit" itp itd.
Ja i tak będę się starał ścigać w klasie najwyższej, niezależnie czy będę dostawał od suzuko-meserchmitów, czy od 400-konnych pojazdów ze zwolnicami - Ci co są lepsi ode mnie to i tak mi dadzą w dupę, niezależnie od tego w jakiej klasie będę, a jeśli dojadę na wyższym miejscu w klasie najwyższej to mój egocentryzm przynajmniej w części zostanie zaspokojony
Avatar użytkownika
Klamer
 
Posty: 212
Dołączył(a): 2 kwietnia 2007, o 11:53
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez franc » 25 listopada 2007, o 22:13

Nie przejmuj się ja też :D Dlatego buduję :D :D a właściwie Suzus z Borówą pojazd raczej wytrzymały a nie letki :oops:

Natomiast chciałbym aby na Vitysie pojawiły się klarowne zasady klasyfikacji coby goście z Litwy ( już jest 6 załóg ) i Rosji ( 2 załogi ) mogli się odnaleźć.
Ale i tak najważniejsza będzie generalka...................
Avatar użytkownika
franc
Site Admin
 
Posty: 3636
Dołączył(a): 22 stycznia 2007, o 11:52
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Paszczak » 26 listopada 2007, o 01:21

krótkie podsumowanie:
CHAOS :shock:

najpierw Franc na pierwszej stronie robisz podział m.in na elektryka i na mechanika, później - ten podział uważasz za bezsensowny :shock:

Tak czy siak w pełni popieram inicjatywę "jasnych klas" a nie wszystko do jednego wora.

L80 - przepraszam ale bełkoczesz.... porównanie z monitorem to już kosmos, coś w stylu " dlaczego wróbelek siedzi na drzewie - bo ma jedną nóżkę bardziej" :?

ja wiem,że u nasz w kraju chaos to prawie sport narodowy, a jakiekolwiek ograniczenia, regulaminy itp itd. spędzają sen z powiek i z definicji budzą odrazę (w znakomitej większości wypadków nawet przed ich poznaniem).

Wiadomo,że chodzi o fun i możliwość sprawdzenia siebie i sprzętu - ale co to u licha ma wspólnego z podziałem na klasy?? dodajmy do tego na koniec generalkę i masz co chcesz jedziesz i bawisz się ze wszystkimi, a Ci co chcą to patrzą sobie na wyniki w klasie i każdy jest happy.

A tłumaczenie, że Ci lepsi bez względu na klasy i tak mnie objadą - to z całym szacunkiem ale ludzie mają to do siebie, że się rozwijają, zdobywają doświadczenie itp. itd.
Teoretycznie - np. 5 lat temu Krecik by przegrał z gimnazjalistą na quadzie,który jeździ sobie od 3lat ,ale teraz wygrywa D-W i Croatia Trophy :)

Szkoda, że tak mało ludzi się tu wypowiada,ale grunt, że organizatorzy widzą potrzebę zmian....
Avatar użytkownika
Paszczak
 
Posty: 33
Dołączył(a): 13 listopada 2007, o 15:19
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Paszczak » 26 listopada 2007, o 01:25

franc napisał(a):Np. Nie wyobrażam sobie na Vitysie wytyczenia odcinka OS, który np. Patrol będzie jechał 3 godziny po zboczu wąwozu - bo tylko tam się zmieści między drzewami ( oczywiście dysponując ogromną masą, wielkim motorem i mechanikiem mógłby wyrwać kilka drzew i po kłopocie - ale chyba nie o to nam chodzi Exclamation ) a Suzuka pojedzie dołem na trakcji w 15 minut bo się zmieści między 5 drzewami -hipotetycznie rzecz jasna. NIE MA SZANS WYTYCZYĆ odcinków w miarę szerokich żeby nie było takich sytuacji.

Czy nie prościej i w miarę obiektywnie skalsyfikować te auta w dwóch róznych grupach/podziałach/klasach??


i to w gruncie rzeczy jest sedno sprawy - bo popadając ze skrajności w skrajność dopuśćmy razem z autami quady, crossy, mtb, zawodników z biegów na orientację itp. itd. :wink:
Avatar użytkownika
Paszczak
 
Posty: 33
Dołączył(a): 13 listopada 2007, o 15:19
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez L80 » 26 listopada 2007, o 09:17

franc napisał(a):Nie przejmuj się ja też :D Dlatego buduję :D :D a właściwie Suzus z Borówą pojazd raczej wytrzymały a nie letki :oops:

Natomiast chciałbym aby na Vitysie pojawiły się klarowne zasady klasyfikacji coby goście z Litwy ( już jest 6 załóg ) i Rosji ( 2 załogi ) mogli się odnaleźć.
Ale i tak najważniejsza będzie generalka...................


nie trzeba było tak odrazu
że to przystosowanie naszego OR pod gości z zagramanicy


franc
Site Admin
Wysłany: Wto Maj 15, 2007 7:22 pm
--------------------------------------------------------------------------------
podejrzewam również że w pierwszej edycji weźmie udział najwyżej 20-25 załóg



franc
Site Admin
Wysłany: Sro Maj 09, 2007 9:32 pm
--------------------------------------------------------------------------------
@Dziadek-Dokładnie tak - tam masz jechać. Ale klasyfikowany będziesz tylko wewnątrz swojej klasy Tak jest na Ładodze np. Natomiast bagna nie będą aż tak przerąbane jak na Zmocie, bo również bedzie liczył się czas pokonania pętli. Innymi słowy rywalizacja na tym samym ringu ale w różnych kategoriach wagowych



FIA określa rodzaj śróbki, średnice wydechu,ilość dziurek w tarczy hamulcowej i tak dalej
taki podzial chyba odpada

a każdy inny zastosowany musi być bardzo czytelny

to ile ma być klas dla 25 załóg ?

PL-1a do 33"
PL-2a powyżej 33"
PL-3a cała reszta która posiada wyciągarke inną niż z napędem ręcznym
a-masa pojazdu do 1400kg
sprawdzana z wyposażeniem, tuż przed startem

PL-1 do 33"
PL-2 powyżej 33"
PL-3 cała reszta która posiada wyciągarke inną niż z napędem ręcznym
po wyżej 1400kg

a teraz sprubujcie powtykać do tych klas załogi które znamy
i zobaczmy czy będzie sprawiedliwie

ja kwalifikuje sie do PL-2a
gela olsztyniaków do PL-1
Avatar użytkownika
L80
 
Posty: 146
Dołączył(a): 21 kwietnia 2007, o 19:32
Lokalizacja: Mława

Postprzez L80 » 26 listopada 2007, o 09:29

L80..............................PL-2a
PABLO giela..................PL-1
Adamos wrotka.............PL-2a
Pioterok Uaz.................PL-3
Suzus samuraj..............PL-3a
Darek,Maciek samuraj...PL-3a (chyba nie przewalają 1400kg)
Avatar użytkownika
L80
 
Posty: 146
Dołączył(a): 21 kwietnia 2007, o 19:32
Lokalizacja: Mława

Postprzez franc » 28 listopada 2007, o 19:47

DOBRA SPÓBUJMY TAK :D :

WYCZYN

auta klasyfikowane następująco:

PL-1 Seria -auta seryjne do 3,5 tony bez przeróbek-możliwe kity fabrycznedo 33 cali. np. Patrol Alo

PL-2 Proto- auta dowolne do 3,5 tony z kołami do 39 cali np. Uaz L80

EKSTREM

auta klasyfikowane następująco:

PL-3-Seria- auta seryjne do 3,5 tony bez przeróbek-mozliwe kity fabryczne z max. 2 wyciągarkami elektrycznymi koła do 33 cali.
np. Toyota Emsiego

PL-4-Seria/Proto- konstrukcje dowolne do 3,5 tony, mozliwe wszystkie modyfikacje, wyciagarki elektryczne i hydrauliczne. Koła do 42 cali

PL-5-Proto-konstrukcje dowolne do 3,5 tony, mozliwe wszystkie modyfikacje, wyciagarki mechaniczne. Koła do 45 cali.

Przy czym istnieje tendencja do łączenia PL-3 z PL-4

CZY TO BĘDZIE KLAROWNE :D
Na pewno niesprawiedliwe ale nie ma sprawiedliwości na świecie :wink:
Avatar użytkownika
franc
Site Admin
 
Posty: 3636
Dołączył(a): 22 stycznia 2007, o 11:52
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez L80 » 28 listopada 2007, o 21:52

z 6 klas do 5
fiu fiu
tylko byś musial w regulaminie wstawić szerszą definicje "kitów fabrycznych"
i słowa "bez przróbek"

a może
PL - 1a bez wyciągarki do 1400kg (ja, Adaś i inne suzuki)
PL - 2a z wyciągarką do 1400kg (suzuki + ?)

PL - 1 bez ( uaz i w góre np Pablo)
PL - 2 z wyciągarką (Krecik, Król + większość z extremu)
masa po wyżej 1400kg

bez limtu ogumienia

zauważ co dzieje się ciekawego
na tamtym forum była o tym wzmianka
posiadający (jak sie pisze suzuki drzimi) wspominał że woli jechac za mną niż by miał nawet jechac sam po sobie
(troche ubarwiłem bo niepamiętam jak dokładnie brzmiał ten text ale jego sedno zostało)

lekkie auta na dużych kołach nie będą ryły rowów pozostałym innym lekkim

a niema chyba wiekszej niesprawiedliwości ja próba po długim czymś typu np gela czy patrol i wjazd na nią zwykłym samurajem

gdyby sytuacje odwrócił to samuraj przejeżdza a kloc topi się tak samo jak by się topił bez jadącego wczesniej samuraja

z pięciu cztery
i mysle że dalej jest sprawiedliwie i co najważniejsze bez skomplikowanych zasad
Avatar użytkownika
L80
 
Posty: 146
Dołączył(a): 21 kwietnia 2007, o 19:32
Lokalizacja: Mława

Postprzez franc » 28 listopada 2007, o 22:10

Nie chcemy tego dzielić na masy.
A koleiny to sobie Suzuka objedzie między drzewami :?

Albo w ogóle tak:

PL-1 Wyczyn. Rób co chcesz koła do 35 cali bez wyciągarek
PL-2 Ekstrem. Rób co chcesz koła do 42 cali wyciagarki elektryczne i hydrauliczne.
PL-3 Ekstrem. Rób co chcesz koła do 42 cali wyciagarki mechaniczne.

:?: :?: :?:
Avatar użytkownika
franc
Site Admin
 
Posty: 3636
Dołączył(a): 22 stycznia 2007, o 11:52
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Klamer » 28 listopada 2007, o 22:18

franc napisał(a):Nie chcemy tego dzielić na masy.
A koleiny to sobie Suzuka objedzie między drzewami :?

Albo w ogóle tak:

PL-1 Wyczyn. Rób co chcesz koła do 35 cali bez wyciągarek
PL-2 Ekstrem. Rób co chcesz koła do 42 cali wyciagarki elektryczne i hydrauliczne.
PL-3 Ekstrem. Rób co chcesz koła do 42 cali wyciagarki mechaniczne.

:?: :?: :?:


NOOO i tak trzymac !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Avatar użytkownika
Klamer
 
Posty: 212
Dołączył(a): 2 kwietnia 2007, o 11:53
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez franc » 28 listopada 2007, o 22:20

No i chyba mi się tez tak wydaje, że im prościej tym lepiej :D
Chociaż Krecik nie będzie zadowolony.........ale cóż wszystkim dogodzić się nie da...........................
Avatar użytkownika
franc
Site Admin
 
Posty: 3636
Dołączył(a): 22 stycznia 2007, o 11:52
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez L80 » 29 listopada 2007, o 10:22

franc napisał(a):Nie chcemy tego dzielić na masy.
A koleiny to sobie Suzuka objedzie między drzewami :?

Albo w ogóle tak:

PL-1 Wyczyn. Rób co chcesz koła do 35 cali bez wyciągarek
PL-2 Ekstrem. Rób co chcesz koła do 42 cali wyciagarki elektryczne i hydrauliczne.
PL-3 Ekstrem. Rób co chcesz koła do 42 cali wyciagarki mechaniczne.

:?: :?: :?:


niechcemy ?
a to niby czemu - wyjaśnienie poprosze
i kto to jest "niechcemy"

http://www.wagielektroniczne.com.pl/wagip.php?typ=WPP60 (przykład)

i Krecik bedzie zadowolony
a i ja będe mógł uczestniczyć
bo w tej klasyfikacji niestety się nie łapie
Avatar użytkownika
L80
 
Posty: 146
Dołączył(a): 21 kwietnia 2007, o 19:32
Lokalizacja: Mława

Postprzez franc » 29 listopada 2007, o 10:50

PL-1 Wyczyn. Rób co chcesz koła do 39 cali bez wyciągarek
PL-2 Ekstrem. Rób co chcesz koła do 42 cali wyciagarki elektryczne i hydrauliczne.
PL-3 Ekstrem. Rób co chcesz koła do 42 cali wyciagarki mechaniczne.

Łapiesz się :?:

Podział na wagi jest bez sensu:

a) trzeba by ważyc kazdy samochód przed startem (będą wkładali cegły do Suzuk i je wyjmowali potem :wink: )
b) wracamy do koncepcji budowy samochodu pod regulamin a nie do terenu
c) tak jest jasno i klarownie i podtekstów

PS Kret na Quada :!: albo brać się za obrzynanie Geli :roll:
Avatar użytkownika
franc
Site Admin
 
Posty: 3636
Dołączył(a): 22 stycznia 2007, o 11:52
Lokalizacja: Warszawa

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Off-Road

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron