ZUZIA - Suzuki Samurai Long 1.9 td (historyczna)
ZUZIA - Suzuki Samurai Long 1.9 td (historyczna)
Krótki opis:
Samurai Long z 2001 roku- hard top. Rama lekko skrócona i troszeczkę powzmacniania,
mosty Toyka Lj70 z przełożeniami czterosatelitowymi od 90-tki + blokady toyota tył, przód zapinane ciśnieniowo na zaworkach Waltera + kompresor zawieszenia od mesia ML + zbiornik z wyprowadzeniem na zewnątrz ( można podłączyć pneumat),
motor - psa 1.9 td + zmieniona pompa, dołożona mozliwość ręcznego wyłączania wiatraka.
skrzynia- oryginał,
reduktor samurai - 4:16 ( calmini),
zawiecha- sprężyny od Musso + 200 kg + amortyzatory Armada extrem z dodatkowymi zbiornikami. Hamulce tarczowe tył, przód od Toyki,
koła: alu felgi + 33/12,5/15 BFG MT KM1 + zapas,
klatka zewnętrzna, na której zamocowany jest namiot Jamesa Barrouda, dwie skrzynki wojskowe na części, łopata, trapy i hi-lift + roleta boczna,
Dorobiony tylny pałąk, na którym wisi koło zapasowe i kanister,
Środek: Deska bez zmian, przednie fotele też ( są bardzo wygodne) Zostały również oryginalne tylne siedzenia, na które po złożeniu zachodzi rozkładane łóżko, pod nim dwie szuflady w jednej miejsce na na lodówkę sprężarkową a w drugiej na szpej. Kuchenka i butla na tylnych drzwiach, pod nią siekiera i maczeta, dodatkowa półka po sufitem, w którą wchodzą praktycznie wszystkie ciuchy dla 2 osób, siatki na tylnych oknach i pod sufitem, konsola dachowa + cb. Wyciszone całe wnętrze i boczki hardtopa specjalną pianką. Dodatkowo zamontowane webasto z możliwością grzania namiotu i przetwornica 220V. Dodatkowe gniazda zapalniczki z tyłu. Metromierz, lampka pilota + inne schowki. ( Wsadzę jeszcze podłokietnik ),
Pto ( robota własna i jest to sprawdzony model Piotrka z Piastowa- cała warszawka go ujeżdża) + malutki rosyjski mechanik samochamowny z jakiegoś wojskowego ustrojstwa- dość szybki + tylnia winda escape 11000 lbs. Liny 12 mm *50 m przód Viking i 8mm* 30mm dyneema tył,
Zbiornik z aluminum mieszczący 110 l paliwa + osłony drążków przód. Spalanie ok. 9-10l/on 100km więc zasięg jest konkretny ( potrzebuję w zasadzie tylko 20l kanistra na ew. zapas)
Oswietlenie - standard na żarówki H4 + dołożone 2 * led bar przód i 2 * led bar tył + listwy diodowe pod roletą i nad kuchnią.
Zostało jeszcze rozkminienie prysznica ( będzie na zasadzie podgrzewacza i wiaderka ) oraz patetnty na podgrzewanie paliwa. Pracujemy również nad lekkim zadaszeniem tyłu. Będą wysuwane z klatki pałąki z poprzeczką i nakładana na to kabinka z jakiegoś goretexowego badziewia pełniąca jednoczesnie funkcję kabinki prysznicowej.
Po testach : v max 120 km/h ale to przy 4200 obrotów !!
spalanie: 9-10l/100 km
teren: rewelacja
Komfort jazdy: radio słychać jak jest rozkręcone do połowy. W 3 osoby spokojowo. W 4 to już hardcore ale się da.
Waga z pełnym zbiornikiem i całym tym szmelcem 1589 kg. Z ludźmi i szpejem powinno zamknąć się w 1800 kg.
Dlaczego zbudowałem projekt wyprawówki na Suzuki Samurai ? - Bo lubię to auto ( sentyment z rajdówki) i po 10 latach w hdj 80 i Parchu czasami chcę zobaczyć nieco więcej niż nenufary, w które te kloce zawsze się zapadały
PS. Po dwóch latach jazdy Zuzią na wyprawy i chyba powolnym starzeniu się zdecydowałem się na sprzedaż tego autka
Projekt był bardzo fajny i po dziś dzień jeździ ale już tylko w rajdach przeprawowych.
Re: Historyczna ZUZIA - Samurai Long
Dzień dobry,
może trochę odgrzewam, ale czy masz więcej zdjęć sprzętu?
Bardzo podoba mi się pomysł mimo, że sam robię coś dużo większego.
Pozdrawiam Paweł.
może trochę odgrzewam, ale czy masz więcej zdjęć sprzętu?
Bardzo podoba mi się pomysł mimo, że sam robię coś dużo większego.
Pozdrawiam Paweł.