Zmota Trophy
7 - 8.06.2019

Zmota Trophy to stosunkowo nowy projekt, który realizujemy od 2016 roku. Na przepięknych i wymagających terenach okolic Wyszkowa i Długosiodła, gdzie od 8 lat przeprowadzaliśmy imprezy przeprawowe Zmotka i Squszewskie Komarki postanowiliśmy przygotować rajd terenowy z pomiarem czasu na próbach. Nie oznacza to jednak ogromnej konfrontacji pomiędzy załogami w czasie pokonywania prób, a raczej na koncentracji, sprawnym i w miarę szybkim zmierzeniu się z przygotowanym zadaniem terenowym. W czasie 2 dni zmagań każda załoga będzie miała okazję do pokonania 7- 8 zróżnicowanych prób terenowych a suma wszystkich czasów decydować będzie o miejscu w klasyfikacji rajdu. Jak zwykle zaproponujemy piękne widokowo dojazdówki wiodące przez Puszczą Białą i zagubione mazowieckie wioski. Gwarantujemy duże zróżnicowanie terenu – nie zabraknie wymagających ciągów torfowych, piaskarni, przeszkód wodnych, trawersów a także prób sprawdzających możliwości trakcyjne samochodów. Bazą imprezy będzie leśniczówka Pod Jaworem - położona tuż pod Długosiodłem, oferująca 10 miejsc noclegowych oraz zapewniająca infrastrukturę umożliwiającą rozbicie namiotów i ustawienie camperów.

ZAPISY

Zapisy na imprezę drogą mailową biuro@adrenalinka.pl,
lub telefonicznie +48 509 570 840
W zgłoszeniu prosimy o podanie imienia i nazwiska kierowcy oraz pilota wraz z numerem telefonu kontaktowego, marki i nr rejestracyjnego pojazdu oraz rozmiaru koszulek rajdowych.

KOSZTY

600 zł od załogi rozumianej jako kierowca i pilot 
300 zł od kierowcy quada. Płatne przelewem na konto: Marcin Francuz ul Piękna 44/6d Warszawa
ING Bank Śląski 73 10501038 100000 231667 3025 z dopiskiem: Sprint
W ramach wpisowego zapewniamy:
przygotowanie trasy, stosowne zezwolenia
naklejkę imprezy
pomiar czasu i pracę sędziów
zabezpieczenie medyczne, udział w bankiecie, puchary dla zdobywców miejsc na podium.

BAZA I HARMONOGRAM:

Agroturystyka Łowisko Przetycz Folwark 28
Koordynaty Bazy wg Garmin
N 52. 44. 337
E 021 32. 333
https://goo.gl/maps/hBqxHErFp5n
Dojazd
: Z Warszawy trasą S8 za Wyszków, następnie około 12 km przez Trzciankę główną drogą w kierunku na Ostrów Mazowiecką aż do skrętu na Długosiodło. 10 km do centrum Długosiodła i tam na rondzie w lewo kierunek Wyszków. Po około 1800 m w prawo kierunek Wyszków i po 450 m w lewo bramą w kierunku jeziora i widocznych domków.

Na terenie Bazy posiadamy 6 miejsc noclegowych (30 zł) pod dachem – prosimy o wcześniejszą rezerwację telefoniczną pod nr
509 570 840
. Bez żadnych dodatkowych opłat można natomiast rozbić namiot i skorzystać z prysznica. Teren Bazy jest ogrodzony i będzie pod opieką przez cały czas trwania rajdu. W sprawie noclegów pod dachem w Długosiodle dzwońcie do P.Alicji, a ona spróbuje Was rozlokować na miejscowych kwaterach prywatnych.

Agroturystyka w okolicy :
Pensjonat u Alicji Długosiodło  504 247 666 – 20 miejsc
Lipnik Park okolice Długosiodła 0 602 342 519 – 40 miejsc

HARMONOGRAM

Dzień I
18.00-20.00 Otwarta recepcja w bazie rajdu ! – integracja, ognisko.

Dzień II
10.00 Odprawa
11.00 Start imprezy
18.00 Maksymalny czas zdania kart drogowych w bazie
19.00-01.00 Kolacja w formie szwedzkiego stołu, mini bankiet – alkohole we własnym zakresie, preferencyjne ceny w Pubie

Dzień III
09.00 Możliwy wyjazd na trasę
15.40 Maksymalny czas zdania kart drogowych w bazie
16.15 Ogłoszenie wyników

REGULAMIN UZUPEŁNIAJĄCY ZAWODÓW:

             DEFINICJE

  • ETAP – część imprezy składająca się z określonej przez organizatora trasy, na której występują OS-y odcinki specjalne
  • ODCINEK SPECJALNY (OS) – odcinek oznakowany miejscem startu oraz mety, na którym dokonywany jest elektroniczny pomiar czasu. Na OS-ie poruszamy się TYLKO i WYŁĄCZNIE według planu graficznego oraz Według Taśm (WT) w pasie +/- 5 m w obie strony od wiszącego fragmentu taśmy ( chyba, że organizator wyraźnie odgrodzi część trasy białą taśmą) lub Między Taśmami (MT)- w tym przypadku załogi mają do dyspozycji cały teren pomiędzy dwoma rozpiętymi taśmami. Na OS-ie poruszamy się tylko i wyłącznie w kierunku wskazanym przez sędziego OS-u. Na trasie OS-u NIEDOPUSZCZALNA JEST JAKAKOLWIEK POMOC Z ZEWNĄTRZ ! Dotyczy to zarówno pomocy mechanicznej, dostarczania części jaki i również pomocy kibiców ( chyba, że sędzia zadecyduje inaczej). Dopuszczona jest tylko i wyłącznie pomoc pomiędzy załogami będącymi uczestnikami danego OS-u w obrębie jednej klasy. Wjazd na metę OS-u musi odbyć się z kierunku wyznaczonego przez Sędziego. Dopuszcza się przyholowanie załogi na metę OS-u przez innego uczestnika OS-u w obrębie jednej klasy.
  • TARYFA – kara czasowa za różnego rodzaju przekroczenia. ( patrz szczegółowy taryfikator)
  • KARTA DROGOWA – dokument, na którym zawodnicy zbierają potwierdzenia zaliczenia poszczególnych OS-ów. Znajdują się w nim również wszelkie informacje organizacyjne.
  • SĘDZIA– Wyraźnie oznakowany człowiek z ekipy organizującej imprezę Zmota Trophy. W każdym momencie trwania imprezy należy stosować się do jego poleceń.
  • STREFA SERWISOWA– Wyznaczona na każdym z etapów strefa, na której można udzielać pomocy mechanicznej z zewnątrz.
  • POMIAR CZASU – Dokonywany jest za pomocą zsynchronizowanych na Starcie i Mecie danego OS-u elektronicznych zegarów z dokładnością do 1 sekundy.
  • LIMIT CZASU OTWARCIA STARTÓW (LC OS) – W książce drogowej załogi mają określony ścisły limit godzinowy otwarcia startów poszczególnych OS-ów. W przypadku nie pojawienia się na Starcie OS-u w LC OS załoga otrzymuje karę taryfy za OS. Pokonanie wszystkich OS-ów w ciągu dnia jest równoznaczne z zamknięciem czasu załogi ! Eliminujemy w ten sposób bzdurne pędzenie na bazę w celu zdania karty.
  • LIMIT CZASU NA POKONANIE OS-u. W karcie drogowej załogi znajdą informację o maksymalnym czasie, w którym należy pokonać dany OS. Jest to ważna informacja co do strategii rajdowej i ewentualnej kary za przekroczenie limitu czasu.
  • NUMER STARTOWY – ściśle określony numer załogi, będący podstawą klasyfikacji.
  • ZAŁOGA – Kierowca/Pilot ewentualnie opłacony i zgłoszony załogant (dotyczy PL2 i PL1). Brak możliwości udziału większej liczby osób w załodze.

Trasa imprezy Zmota Trophy wiedzie przez drogi gminne i powiatowe i obowiązują na niej ogólne przepisy o ruchu drogowym. Na trasie zostają wyznaczone Odcinki Specjalne, na których to zostaje rozegrana sportowa część imprezy oraz Strefa Serwisowa. Odcinki Specjalne (OS) są oznakowane biało czerwoną taśmą a miejsca Startu i Mety znajdują się w wyraźnie oznakowanych miejscach i z udziałem sędziego . Na trasie załogi poruszają się tylko i wyłącznie według szkicu drogowego tzw. roadbooka.

TARYFIKATOR KAR

  • Brak przejścia Badań Kontrolnych DYSKWALIFIKACJA
  • Niezastosowanie się do poleceń Sędziego lub Komandora DYSKWALIFIKACJA
  • Jazda pod wpływem alkoholu lub innych środków odurzających DYSKWALIFIKACJA
  • Samowolna jazda poza wyznaczoną na roadbooku trasą (chyba, że sędzia lub komandor po powiadomieniu o defekcie zadecydują inaczej) DYSKWALIFIKACJA
  • Jazda po drogach publicznych wbrew Kodeksowi Drogowemu DYSKWALIFIKACJA, możliwy również MANDAT KARNY (w gestii Policji)
  • Brak zaliczenia OS-u lub nieskończenie OS-u w obowiązującym limicie czasu – TARYFA ZA OS tj. Limit czasu danego OS-u + 50%
  • Brak zaliczenia etapu (tj. przynajmniej dwóch prób w limicie) TARYFA ZA ETAP tj. Suma wszystkich limitów czasów z danego etapu + 50%
  • Pomoc z zewnątrz na OS-ie – TARYFA ZA OS
  • Zerwanie taśm na odcinku MT lub wyraźny ponad pięciometrowy zjazd z odcinka WT 30 minut.
  • Jazda na OS-ie niezgodnie z kierunkiem pokonywania OS-u – TARYFA ZA OS
  • Zjazd z OS-u w innym miejscu niż meta OS-u – TARYFA ZA OS
  • Brak zapiętego Kasku na głowie – 30 min. 
    Uwaga! W przypadku prób wiodących przez obszary bagienne nie ma obowiązku posiadania kasku w klasach Turystyk i Przygoda – informacja u sędziego na próbie
  • Brak zapiętych pasów u kierowcy i pilota (jeżeli ten jest w środku pojazdu) – 30 min.
  • Brak taśmy ochronnej na drzewie– 30 minut
  • Bezmyślne i noszące znamiona aktów wandalizmu demolowanie drzew, zanieczyszczanie przyrody, spuszczanie olejów, serwisowanie bez płacht ochronnych – TARYFA ZA OS + KARY FINANSOWE po ustaleniu z włodarzami terenów.
  • Zgubienie, zniszczenie Karty Drogowej – 15 min.
  • Brak fotopunktu potwierdzającego prawidłowy przejazd – 20 min.

POSTANOWIENIA KOŃCOWE
W sprawach spornych wszelki decydujący głos należy do komandora imprezy oraz biura rajdu. Nie przewidujemy opcji składania protestów.

Zapraszamy wszystkich potencjalnych sponsorów imprezy do kontaktu w celu omówienia warunków sponsorskich.
Tel. kontaktowy: +48 509 570 840

Jesteśmy w stanie zapewnić ekspozycję Państwa logo na wszystkich nośnikach w czasie trwania imprezy. Takich jak naklejki, koszulki, materiały graficzne, banery reklamowe.
Logo sponsora może być eksponowane na trasie Odcinków Specjalnych, w Strefie Serwisowej oraz na Bazie Imprezy. Znaki graficzne sponsorów będą również widoczne na stronie internetowej imprezy a nazwa sponsora będzie wzmiankowana we wszelkich materiałach medialnych, które ukażą się po zakończeniu imprezy.