17.02-08.03.2018

TransUral

Polarne Wyzwanie

Trawers Uralu od Workuty do Salechardu

Republika Komi, Półwysep Jamalski, Workuta i Ural

Ta wyprawa to propozycja dla wszystkich, którzy chcą spróbować smaku arktycznej zimy, poznać tajemnice niezamarzających przy -50 st C rzek, odkryć tajemnicę drogi 501 i jednej z największych zon epoki Stalina, oraz pobawić się w zimowy off road na polarnym Uralu. W 2016 roku dotarliśmy 280 km wgłąb Jamału pokonując 80 km po zamarzniętym Morzu Karskiego. Mamy więc polarne doświadczenie terenowe, którym będziemy się dzielić. Na polarny Ural, oraz do końcowego biegu Obu aż do Morza Karskiego możemy dojechać tylko zimą. Wtedy bowiem, dzięki prężnie działającym arktycznym służbom drogowym i dzięki wsparciu Gazpromu, powstają liczące setki kilometrów lodowe drogi zwane zimnikami. Salechard i Łabytnangi to dwa miasta, które właśnie zimą odżywają, a rozciągający się na północ od nich Półwysep Jamalski zamienia się w tętniący życiem szlak komunikacyjny. Również na polarnym, niewysokim już Uralu mieszkańcy próbują dojechać do europejskiej części kontynentu i jego stolicy Workuty. Na naszej wyprawie spróbujemy pokonać zimową drogę przez Peczorę aż do Workuty, przebić się terenowo przez góry Uralu północnego oraz zwiedzić Półwysep Jamalski wraz z zamieszkującymi go rdzennymi mieszkańcami Niencami i Chantami. Setki kilometrów drogi wiodące przez arktyczne zimniki, gościnni mieszkańcy, niesamowite zimowe pejzaże oraz mnóstwo zimowej jazdy w terenie gwarantują Wam bajkowe, zimowe wspomnienia.

TRASA: BARDZO TRUDNA

Długa droga dojazdowa, ujemne temperatury, torowanie, koleiny śnieżne, podjazdy, lodowe zimniki

WYPOSAŻENIE:

opony MT minimum 32-33 cale, wyciągarka, snorkel, sprzęt 4×4, kompresor, części zapasowe, narzędzia, trapy, łopata, CB radio,dodatkowe kanistry ( zasięg 1000 km.), webasto, ogrzewane przewody paliwowe, komfortowe spanie w samochodzie przy temperaturach na zewnątrz rzędu -35 st. C,  ciepłe śpiwory od -25 st. C i powyżej,  oświetlenie biwakowe, pojemnik na wodę pitną (20 l.), ciepłe ubranie zewnętrzne i bielizna.

LOGISTYKA

typ wyprawy – kolumna

ZAPISY

Zapisy na imprezę drogą mailową biuro@adrenalinka.pl,
lub telefonicznie +48 509 570 840
W zgłoszeniu prosimy o podanie imienia i nazwiska kierowcy wraz z numerem telefonu kontaktowego, marki i nr rejestracyjnego pojazdu oraz rozmiaru koszulek wyprawowych.

KOSZTY:

2800 zł od załogi rozumianej jako kierowca i pilot, dodatkowo 200 zł od osoby towarzyszącej, płatne na 21 dni przed rozpoczęciem imprezy.

Konto do wpłat:
Marcin Francuz Piękna 44/6d 00-672 Warszawa
ING BANK 73 105010381000002316673025
tytułem: Yamal

DODATKOWE KOSZTY OSOBOWE:

WIZA: rosyjska indywidualna wraz z ubezpieczeniem 650 zł/osoba

NOCLEGI: praktycznie na całej trasie dojazdowej i powrotnej istnieje możliwość korzystania z płatnych noclegów na tzw. stojankach. Koszt około 80 zł/osoba/noc. Hotel w Łabytnangi/Workucie około 240 zł/pokój.

PALIWO od 1,50 zł/ON do 2,80 zł/ON arktyczny

W ramach wpisowego każda załoga otrzymuje:

  • przygotowanie trasy, stosowne zezwolenia
  • opłacenie biwakowych miejsc noclegowych
  • naklejkę imprezy
  • gadżet dla każdego uczestnika imprezy ubezpieczenie NW do wysokości 10000 zł
  • udział doświadczonego i znającego trasę przewodnika we własnym samochodzie terenowym
  • możliwość monitorowania wyprawy za pomocą linku internetowego spot
  • udział w wyprawie paramedyka wraz z profesjonalnie wyposażoną apteczką ratunkową
  • dostęp do narzędzi specjalistycznych w tym : podstawowe spawanie polowe, szlifierka kątowa, wiertarka udarowa, klucz pneumatyczny, drymel pneumatyczny

WIZA:

Aby uzyskać ROSYJSKĄ WIZĘ konieczne jest przesłanie paszportu wraz z 1 aktualną fotografią (3,5×4,5 cm typ paszportowy), oraz danych dotyczących miejsca zamieszkania, oraz zatrudnienia na adres podany w mailu zwrotnym.
Graniczny termin nadsyłania dokumentów to 30 dni przed planowanym rozpoczęciem ekspedycji!
Paszporty wraz z wizami zostaną dostarczone uczestnikom na miejsce pierwszego spotkania w Polsce.

NIEZBĘDNE DOKUMENTY SAMOCHODU:

  • dowód rejestracyjny wraz z ważnymi badaniami technicznymi
  • zielona karta uwzględniająca Rosję
  • WAŻNE jest aby samochód prowadziła ta osoba, która jest wpisana w dowodzie rejestracyjnym. W przypadku samochodów w leasingu niezbędne jest notarialne poświadczenie faktu leasingu!

HARMONOGRAM:

Trasa ekspedycji liczy prawie 10000 km. Aby pokonać taką trasę w ciągu 22 dni niezbędny będzie drobny reżim wyprawowy. Oznacza to, że wyjeżdżamy nie później niż 9 rano tak aby dotrzeć na miejsce planowanego campingu maksymalnie o 22.00. Czasami w przypadku komplikacji drogowych lub pogodowych zmuszeni będziemy do nadganiającej nocnej jazdy.
Jeżeli droga przez Ural okaże się zbyt wymagająca, lub gdy wiejąca purga uniemożliwi nam przejazd do Workuty, to wrócimy poprzez Nadym i zimniki wzdłuż Obu pokonując tzw. Wielką Pętlę Obu, a następnie przez Nagań i Jekaterynburg do europejskiej części Rosji.

Dzień 1-Spotkanie w Agroturystyce Rutka Tartak na północnej Suwalszczyźnie. Odprawa i integracja.

Dzień 2 – Przejazd przez Litwę i Łotwę aż do przejścia granicznego, granica i formalności.

Dzień 3 – Dojazd do Moskwy (zwiedzanie okolic Kremla) i dalej 200 km w stronę Niżnego Nowgorodu.

Dzień 4 – Przejazd w stronę Iżewska przez Kazań (wieczorny spacer po Kazaniu)/lub droga na Jarosław.

Dzień 5 – Przejazd w okolice Permu./lub droga w stronę Kotlas

Dzień 6 – Przejazd w okolice Jugorska – granica Europy i Azji, przekraczamy Ural/lub droga w stronę Iżewska

Dzień 7-8 – Droga lodowa przez zimnik od Jugorska do Łabytnangi/lub zimnik W stronę Peczory i Inty

Dzień 9 – Zwiedzania Salechardu i Łabytnangi. Sauna u zaprzyjaźnionego mieszkańca. Dzień odpoczynku./ lub zimnik w stronę Workuty

Dzień 10 – Wycieczka do Pajuty na Jamale. Nocleg w bazie transportowej./ lub zimnik w stronę Workuty

Dzień 11 – Tundra w stronę Morza Karskiego i powrót do Łabytnagi. Nocleg w hotelu./ lub zimnik w stronę Workuty

Dzień 12 – Przejazd do Harpu i początek drogi terenowej przez Ural./ lub odwrotnie

Dzień 13 -16 – Droga terenowa przez Ural do Workuty. Wymagający off road zimowy.

Dzień 17 – Droga z Workuty do Inty – zimnik/lub powrót zimnikiem z Salechardu do Nadymu./lub dojazd do Łabytnangi

Dzień 18 – Terenowa droga z Inty do Peczory/lub zimnik z Nadymu do Igrimia.

Dzień 19 – Przejazd z Peczory przez Sywtyhkar do Kirowa/lub z Igrimia do Jekaterynburga.

Dzień 20 – Przejazd z Kirowa do Niżnego Nowgorodu/lub z Jekaterynburga do Niżnego Nowgorodu.

Dzień 21 – Przejazd z Niżnego Nowgorodu do granicy rosyjsko-łotewskiej.

Dzień 22 – Granica i powrót przez Łotwę i Litwę do Polski.