Zmota Challenge

Północna Suwalszczyzna ze swoim urokliwym pejzażem, niesamowicie gościnnymi ludźmi i wspaniałymi terenami do jazdy off road od 16 lat gości grono wytrawnych przeprawowców. Wydaje nam się, że zostaliśmy jedyni w kraju z tego rodzaju imprezą i bardzo zależy nam na kultywowaniu tradycji rajdu-przeprawy wyrosłej na gruncie imprez takich jak Mazurskie Wertepy czy Expedycja Kaszubia.

Jak zwykle na uczestników Zmoty Challenge czeka wymagająca trasa naszpikowana wąwozami, ogromnymi polodowcowymi głazami, prywatnymi lasami oraz niezliczoną ilością podmokłych łąk, bagien i torfów. I jak zwykle również organizatorzy zapewnią Wam odpowiednią otoczkę rajdu tym razem w konwencji przygód Tytusa de Zoo bowiem osiemnasta edycja Zmoty Challenge przebiegać będzie pod hasłem : „Tytus Romek i A’Tomek jadą na Zmotę”.

Zmota Challenge to wymagająca myślenia i odpowiedniej strategii impreza przeprawowa z niesamowitą atmosferą, która ukształtowała się przez lata dzięki większości startujących załóg. I tak niechaj pozostanie po wsze czasy.

Zapraszamy wszystkich, którzy chcą zmierzyć się z jednym z najtrudniejszych terenów w Polsce.

ZAPISY

Zapisy na imprezę drogą mailową biuro@adrenalinka.pl,
lub telefonicznie +48 509 570 840
W zgłoszeniu prosimy o podanie imienia i nazwiska kierowcy oraz pilota wraz z numerem telefonu kontaktowego, marki i nr rejestracyjnego pojazdu oraz rozmiaru koszulek rajdowych.

KOSZTY

800 od załogi rozumianej jako kierowca i pilot
+ 150 za każdą kolejną osobę w aucie.
400 zł od kierowcy quada. Płatne przelewem na konto: Marcin Francuz ul Piękna 44/6d Warszawa
ING Bank Śląski 73 10501038 100000 231667 3025 z dopiskiem: Zmota Challenge
W ramach wpisowego zapewniamy:
przygotowanie trasy, stosowne zezwolenia
naklejkę i koszulkę rajdową,
pomiar czasu i pracę sędziów
zabezpieczenie medyczne, udział w bankiecie puchary dla zdobywców miejsc na podium.

BAZA, NOCLEGI I HARMONOGRAM:

Uwaga ! W związku z wprowadzonymi ograniczeniami dotyczącymi strefy żółtej odprawa będzie podzielona na 4 części.

Klasa Fiesta i Klasa Ekstrem od godz. 10.30 na bazie organizatorów ( Potopy ) – na świeżym powietrzu – start od godz. 11.00, Klasa Turystyk odprawa o godz. 11.30 na bazie organizatorów start godz. 12.00. Apelujemy o punktualne ( ani za późne ani za wczesne przybycie !!! )
Klasa Przygoda numery od 1 do 14 w bazie imprezy ( gospodarstwo Kalinka ) od godz. 10.30 start godz. 11.00, Klasa Przygoda numery od 15 do 27 w bazie imprezy ( gospodarstwo Kalinka ) od godz. 11.30 start godz. 12.00. Apelujemy o punktualne ( ani za późne ani za wczesne przybycie !!! ) Od tego zależy przebieg imprezy !!!!!

Apelujemy o niegromadzenie się w grupach większych niż 25 osób ! Dotyczy to zwłaszcza bazy imprezy. Załogi, które tam mieszkają prosimy o rozsądne ustawianie lawet na parkingu. Pozostałe załogi, które na szczęście mieszkają u innych gospodarzy prosimy o nieparkowanie zestawów w bazie imprezy. Podjeżdżamy ściśle na wyznaczoną godzinę na swoją odprawę- bierzemy roadbbooki, gadżety, starty i udajemy się w teren.

Podwieczorek terenowca odbędzie się w 5 miejscach na bazie ( 3 apartamenty, ognisko i sala główna ) w sobotę od godz. 20.00. Wyniki postaramy się podać do godz. 21.00. Tutaj również prosimy o niepodjeżdżanie autami pod bazę imprezy !

Zarówno podczas odprawy jak i ogłoszenia wyników OBLIGATORYJNIE obowiązuje zasłonięcie ust i nosa maseczką lub buffem oraz zachowanie dystansu !!!

  • BAZA i BANKIET IMPREZY -UWAGA zmiana dotychczasowej bazy imprezy !
    Gospodarstwo Agroturystyczne Kalinka -Wiżajny ul. Półwysep 1 16-407 Wiżajny
    30 miejsc noclegowych, parking dla 20 zestawów. tel: 513 845 116 – Gospodarz p. Janek rozlokuje Was również w najbliższej okolicy.
  • Gospodarstwo Agroturystyczne p. Mariusz Pietrołaj  www.agroburniszki.pl
    Wiżajny ul. Burniszki 8 tel 507 658 223 ilość miejsc: 12 parking na 6 zestawów
  • Gospodarstwo Agroturystyczne p. Krystyna Dubilewska Rutka-Tartak
    ul. 3 Maja 9 tel. 691 306 441 Ilość miejsc: 30 Parking na 5 zestawów,
  • Agroturystyka Rowele Stefan Szczypiń – gospodarstwo rekomendowane przez organizatorów
    tel 782 162 857 Ilość miejsc: 14 (pokoje z łazienkami) Parking na 4 zestawy,
  • Gospodarstwo Agroturystyczne p. Henryk Boksz
    16-407 Jegliniszki 9 tel: 875688231 Ilość miejsc 20 Parking na 5 zestawów,
  • Gospodarstwo Agroturystyczne p. Maria Micielica
    Rutka Tartak-Potopy – Baza Organizatorów Imprezy
    tel. 087 56 87 242 ilość miejsc 14
    Gospodarstwo położone od bazy rajdu ok. 8 km. Parking na 5 zestawów,
  • Gospodarstwo Agroturystyczne p. Sławińscy
    Rutka Tartak k/szkoły tel. 087 56 87 354
    Ilość miejsc 20. Parking na 5 zestawów,
  • Gospodarstwo Agroturystyczne Cisowe Wzgórze www.cisowewzgorze.pl 
    Rowele tel. 600 83 11 34 lub 698 34 28 11
    Ilość miejsc : 12 (2 komfortowe domki po 6 osób). Parking na 3 zestawy,
  • Gospodarstwo Agroturystyczne Janusz i Iwona Rudzewicz Burniszki 7 16-407 Wiżajny tel.: +48 880267960
    Ilość miejsc : 12 (5 pokojów) Parking na 5 zestawów. Gospodarstwo położone 400m od Bazy imprezy ! www.agroburniszki.com
 

HARMONOGRAM DZIAŁAŃ:

Dzień pierwszy (czwartek 22.10)
od 19.00  biuro w BAZIE ORGANIZATORÓW ( Potopy 3 ) – można pobrać materiały rajdowe !

Dzień drugi (piątek 23.10)
10.00 – 12.0 roadbooki, dokumenty etc., etc. – BAZA GŁÓWNA, BAZA ORGANIZATORÓW – podział na 5 części ( patrz wyżej )

Dzień trzeci (sobota 24.10)
do 16.30 ( i 17.30)  maksymalna godzina zdawania Roadbooków w BAZIE Organizatorów!
20.15 Bankiet z Przeprawinami – BAZA IMPREZY! – podział na pięć stref !!!
Około 21.00 Ogłoszenie oficjalnych wyników

Dzień czwarty (niedziela 25.10)
Około 10.00 – zakończenie imprezy i wyjazd

REGULAMIN UZUPEŁNIAJĄCY ZAWODÓW:

1. UCZESTNICY
Uczestnikiem imprezy Zmota Challenge może zostać każdy użytkownik pojazdu terenowego o dmc 3,5 tony przygotowanego do jazdy w trudnym i ekstremalnym terenie, który zgłosił akces udziału w imprezie. Pojazd musi posiadać dowód rejestracyjny wraz z ważnymi badaniami technicznymi oraz aktualną polisę OC.

2. WARUNKI UCZESTNICTWA
Prosimy o rozważne decyzje o udziale w imprezie. Organizatorzy nie zwracają zadatku w przypadku rezygnacji z udziału w imprezie.
UWAGA !
 Warunkiem 100% udziału w imprezie jest wpłacanie bezzwrotnego zadatku w wysokości 400 zł na poczet organizacji imprezy do dnia 6 października 2020 r. oraz akceptacja Dekalogu Honorowego Uczestnika Zmoty Challenge. O udziale w imprezie decyduje subiektywizm organizatorów i kolejność wpływania zadatków. Posiadamy tylko 80 miejsc startowych !!
Limit załóg: Ekstrem – 20, Turystyczna – 20, Przygodowa – 25, Fiesta – 15

3. PODZIAŁ NA TRASY/KLASY

GRUPA EKSTREMALNA PL-3
Konstrukcje samochodopodobne tzw. „zmoty” dowolne dwuosiowe do 3,5 t wyposażone w opony max 48 cali, posiadające ważny dowód rejestracyjny i OC. Dopuszczone posiadanie wyciągarki mechanicznej lub elektrycznej. Wszystkie pojazdy ATV, UTV i inne quady z napędem na jedną lub dwie osie. Dozwolone dowolne modyfikacje techniczne. Do zdobycia ponad 110 fotopunktów oraz OS czasowy.

GRUPA TURYSTYCZNA PL-2
Samochody osobowe do 3,5 t. wyposażone w opony max. 39 cali, posiadające ważny dowód rejestracyjny i OC. Samochody muszą posiadać nie pocięte nadwozie lub nadwozie zbliżone do oryginalnego. Dopuszczalne maksymalnie 2 wyciągarki elektryczne lub mechaniczna o ile występowała taka możliwość w fabrycznym modelu. Np. Nissan Patrol, Toyota Land Cruiser, LR Defender.
Uwaga ! Samochody wagi super lekkiej ( Samurai, Rocky, Jimny, L80) nie mogą posiadać wyciągarki mechanicznej. Do grupy PL 2 kwalifikujemy też wszelakie zmoty nie posiadające wyciągarek tzw. auta Wyczynowe lub posiadające wyciągarki ręczne tzw. tirfory. Do zdobycia ponad 100 fotopunktów oraz OS czasowy.

GRUPA PRZYGODOWA PL- 1
Zarejestrowane i ubezpieczone samochody osobowe, posiadające ważny dowód rejestracyjny i OC bez większych modyfikacji. Dopuszczalne jedynie niewielki modyfikacje nadwozia i zawieszenia. Dopuszczalny rozmiar opon to 35 cali. Dopuszczalna tylko jedna elektryczna wyciągarka ! Do zdobycia ponad 90 fotopunktów oraz OS czasowy.

FIESTA PL-0
Zarejestrowane pojazdy dowolne bez klasyfikacji sportowej lub serwisy załóg z innych klas. Uczestnicy bawią się i pomagają na trasie. Zalecany grill i dobry humor ! Do zdobycia dowolna ilość punktów z każdej z klas !

4. TRASY i ZADANIA
Trasy ZMOTY to ok. 70 km pętle podzielone na dziesięć startów. Pojazdy poruszają się tylko wg roadbook’a i mapy. NIEDOPUSZCZALNE SĄ jakiekolwiek modyfikacje trasy i odstępstwa od roadbooka !! W każdym pojeździe musi znajdować się aparat cyfrowy z możliwością zapisu i odtworzenia co najmniej 130 zdjęć !!
Na trasie uczestnicy mogą napotkać następujące rodzaje prób:
Próby Odcinkowe
o długości od 100m do 1,5 km !! oznaczone na RB jako PO. Np. PO ” Pies Baskervillów” 750m (12 punktów foto)  liczba w nawiasie oznacza ilość punktów do sfotografowania na danej próbie odcinkowej.
Wjazd w próbę oznaczony w terenie biało-czerwoną taśmą, punkty foto znaczone CZERWONĄ dla Ekstremu, NIEBIESKĄ dla Turystów, ŻÓŁTĄ tabliczką dla Przygody. Ponadto punkty foto oznaczone wyraźną kartką z odblaskiem i numerem. Punkt uznaje się za zdobyty po przedstawieniu dowodu w postaci zdjęcia, na którym widać fragment samochodu wraz z nr punktu oraz sylwetką pilota lub kierowcy !! Będą to miejsca szczególnie trudne wymagające od załóg skrajnego wysiłku. Nierzadko długie odcinki błotne z małą liczbą miejsc do kotwiczenia.
Próby Przejazdu
– oznaczone na RB jako PP Np. PP ”Colombo ” klasyczne próby terenowe z 1 punktem foto.- punkty oznaczone czerwoną dla Ekstremu, niebieską dla Turystów i  żółtą dla Przygody.
Próby Sędziowane
  Całodobowe zadania off roadowe i specjalne dla wszystkich z pomiarem czasu !!
Punkty Kontroli przejazdu Trasy tzw. PKT- są to nie oznaczone !!! na roadbooku punkty rozmieszczone w widocznym miejscu na trasie, które należy sfotografować celem kontroli pokonania trasy. PKT są liczone za jeden punkt tak jak pozostałe fotopunkty.

Limit czasu na pokonanie przygotowanej trasy wynosi 30 godzin-jazda non-stop

5. DYSKWALIFIKACJE I WYKLUCZENIA
Pod karą dyskwalifikacji nie wolno:

  • rozwijać prędkości większej niż 45 km/h NA CAŁEJ TRASIE IMPREZY!
  • ścinać jakichkolwiek rosnących drzew (chyba, że będzie to dozwolone w roadbooku)
  • jeździć przy domostwach powyżej 10 km/h !!
  • zmieniać trasy przejazdu (nie dotyczy zgłoszonych u organizatorów defektów i zjazdów z trasy).
  • wjeżdżać na tereny nie uwzględnione w roadbooku imprezy. Nie dotyczy dróg publicznych !
  • spożywać alkoholu w trakcie trwania imprezy. Spożycie alkoholu w czasie trwania imprezy automatycznie oznacza zakończenie dalszego uczestnictwa.

DEKALOG HONOROWY UCZESTNIKA IMPREZY ZMOTA CHALLENGE

1. Mam świadomość, iż przybywam tu na imprezę przeprawową a nie sportową. W związku z tym wszelkie przejawy ciśnienia, chamstwa wobec innych załóg i uczestników, kombinowania na próbach zostawiam sobie na inne okazje.

2. Sportowe podejście do off roadu zostawiam w domu. Nie będę biegał, wydzierał się na inne załogi i przepychał na próbach.

3. W czasie trwania części terenowej nie spożywam alkoholu (tyczy się również pilotów) poza minimalną rozgrzewającą dawką

4. Roadbook imprezy jest dla mnie rzeczą świętą. Będę stosował się do wszelkich zapisów i obostrzeń w nim zawartych. Świadom bowiem jestem tego, iż ponad 90% prób rozlokowanych jest na ziemiach prywatnych. Nie podbijam zatem foto punktów od góry wąwozów, nie omijam trudności, nie jeżdżę po łąkach i nie zrywam taśm ani prywatnych ogrodzeń oraz nie omijam prób inaczej jak poza pokazanymi w roadbooku objazdami.

5. Rozumiem to, że na tej imprezie najważniejsi są ludzie. Zarówno gospodarze jak i współuczestnicy zmagań. W związku z tym słowo pomoc będzie coś dla mnie oznaczało.

6. W razie defektu nie będę kombinował jak wydostać się z próby na własną rękę (w większości przypadków powoduje to niestety poruszanie się po nie uzgodnionym terenie) tylko zawiadomię organizatorów.

7.  Będę szanował gościnność i majątek gmin, na których odbywa się Zmota Challenge. W związku z tym na drogach publicznych prędkość swą ograniczę do 40 km/h – niezależnie od innych przepisów ruchu drogowego. Również w czasie przejazdu po drogach gruntowych będących dojazdówkami postaram się wywołać na nich jak najmniejsze szkody.

8. Sędziowie na próbach będą dla mnie kumplami a nie przeciwnikami.

9. W czasie bankietu nie zrobię z siebie bydlęcia a moja agresywność będzie wynosiła 0. Pokażę wszystkim, że potrafię się bawić.

10. Nie będę informował osób postronnych o dacie imprezy, miejscu bankietu oraz nie będę przywoził na imprezę ludzi nie zgłoszonych u organizatora – tyczy się również serwisów. Organizatorzy wymagają aby zgłoszone na imprezę serwisy mobilne korzystały z zaznaczonych na roadbooku objazdów prób. Niedopuszczalne jest objeżdżanie próby przez serwis inną jak zaznaczona w roadbooku. W przypadku braku objazdu serwis zmuszony jest pokonać próbę w terenie albo udać się DROGAMI PUBLICZNYMI ! do pierwszego miejsca gdzie roadbook krzyżuje się z drogą publiczną

Za przestrzeganie tych dziesięciu punktów biorę odpowiedzialność cywilną i daję na to osobiste słowo honoru.

Zapraszamy wszystkich potencjalnych sponsorów imprezy do kontaktu w celu omówienia warunków sponsorskich.
Tel. kontaktowy: +48 509 570 840
Jesteśmy w stanie zapewnić ekspozycję Państwa logo na wszystkich nośnikach w czasie trwania imprezy. Takich jak naklejki, koszulki, materiały graficzne, banery reklamowe.
Logo sponsora może być eksponowane na trasie Odcinków Specjalnych oraz na Bazie Imprezy. Znaki graficzne sponsorów będą również widoczne na stronie internetowej imprezy a nazwa sponsora będzie wzmiankowana we wszelkich materiałach medialnych, które ukażą się po zakończeniu imprezy.