Zmota Challenge

26-28.10.2018

Północna Suwalszczyzna ze swoim urokliwym pejzażem, niesamowicie gościnnymi ludźmi i wspaniałymi terenami do jazdy off road od 12 lat gości grono wytrawnych przeprawowców. Wydaje nam się, że zostaliśmy jedyni w kraju z tego rodzaju imprezą i bardzo zależy nam na kultywowaniu tradycji rajdu-przeprawy wyrosłej na gruncie imprez takich jak Mazurskie Wertepy czy Expedycja Kaszubia. Jak zwykle na uczestników Zmoty Challenge czeka wymagająca trasa naszpikowana wąwozami, ogromnymi polodowcowymi głazami, prywatnymi lasami oraz niezliczoną ilością podmokłych łąk, bagien i torfów. I jak zwykle również organizatorzy zapewnią Wam odpowiednią otoczkę rajdu tym razem w konwencji Archiwum X bowiem piętnasta edycja Zmoty Challenge przebiegać będzie pod hasłem : „Strefa 11 czyli Archiwum X” Zmota Challenge to wymagająca myślenia i odpowiedniej strategii impreza przeprawowa z niesamowitą atmosferą, która ukształtowała się przez lata dzięki większości startujących załóg. I tak niechaj pozostanie po wsze czasy.
Zapraszamy wszystkich, którzy chcą zmierzyć się z jednym z najtrudniejszych terenów w Polsce.

ZAPISY

Zapisy na imprezę drogą mailową biuro@adrenalinka.pl,
lub telefonicznie +48 509 570 840
W zgłoszeniu prosimy o podanie imienia i nazwiska kierowcy oraz pilota wraz z numerem telefonu kontaktowego, marki i nr rejestracyjnego pojazdu oraz rozmiaru koszulek rajdowych.

KOSZTY

800 zł od załogi rozumianej jako kierowca i pilot 
400 zł od kierowcy quada. Płatne przelewem na konto: Marcin Francuz ul Piękna 44/6d Warszawa
ING Bank Śląski 73 10501038 100000 231667 3025 z dopiskiem: Sprint
W ramach wpisowego zapewniamy:
przygotowanie trasy, stosowne zezwolenia
naklejkę i koszulkę rajdową,
pomiar czasu i pracę sędziów
zabezpieczenie medyczne, udział w bankiecie puchary dla zdobywców miejsc na podium.

BAZA, NOCLEGI I HARMONOGRAM:

  • Gospodarstwo Agroturystyczne p. Krystyna Stasińska – BAZA i BANKIET IMPREZY
    Burniszki k/Wiżajn Tel. 087 56 88 138
    Ilość miejsc – 60
    Pokoje 2,3 i 4 osobowe z łazienkami.
    Duży ogrodzony parking na 25 zestawów.
    Ewelina Stasińska jest w stanie rozdysponować przybywające załogi w okolicznych gospodarstwach.
    Prosimy o rozsądek przy płatności. Dla naszych gospodarzy naprawdę każda kwota jest ważna!
  • Gospodarstwo Agroturystyczne p. Krystyna Dubilewska Rutka-Tartak
    ul. 3 Maja 9 tel. 691 306 441 Ilość miejsc: 30 Parking na 5 zestawów,
  • Agroturystyka Rowele Stefan Szczypiń – gospodarstwo rekomendowane przez organizatorów
    tel 782 162 857 Ilość miejsc: 14 (pokoje z łazienkami) Parking na 4 zestawy,
  • Gospodarstwo Agroturystyczne p. Henryk Boksz
    16-407 Jegliniszki 9 tel: 875688231 Ilość miejsc 20 Parking na 5 zestawów,
  • Gospodarstwo Agroturystyczne p. Maria Micielica
    Rutka Tartak-Potopy – Baza Organizatorów Imprezy
    tel. 087 56 87 242 ilość miejsc 14
    Gospodarstwo położone od bazy rajdu ok. 8 km. Parking na 5 zestawów,
  • Gospodarstwo Agroturystyczne p. Sławińscy
    Rutka Tartak k/szkoły tel. 087 56 87 354
    Ilość miejsc 20. Parking na 5 zestawów,
  • Gospodarstwo Agroturystyczne Cisowe Wzgórze www.cisowewzgorze.pl 
    Rowele tel. 600 83 11 34 lub 698 34 28 11
    Ilość miejsc : 12 (2 komfortowe domki po 6 osób). Parking na 3 zestawy,
  • Gospodarstwo Agroturystyczne Janusz i Iwona Rudzewicz Burniszki 7 16-407 Wiżajny tel.: +48 880267960
    Ilość miejsc : 12 (5 pokojów) Parking na 5 zestawów. Gospodarstwo położone 400m od Bazy imprezy ! www.agroburniszki.com
 

HARMONOGRAM DZIAŁAŃ:

Dzień pierwszy
od 18.30  biuro w BAZIE ORGANIZATORÓW ( Potopy 3) – można pobrać materiały rajdowe !

Dzień drugi
10.00 – 11.20 roadbooki, dokumenty etc., etc. – BAZA GŁÓWNA u p. Krystyny Stasińskiej
11.30-12.00 Odprawa w Bazie
od 12.10 do 12.30 wyjazdy poszczególnych grup z BAZY

Dzień trzeci
do 17.40 maksymalna godzina zdawania Roadbooków w BAZIE Organizatorów!
20.15 Bankiet z Przeprawinami – BAZA IMPREZY!
Około 21.30 Ogłoszenie oficjalnych wyników

Dzień czwarty
Około 10.00 – zakończenie imprezy i wyjazd

REGULAMIN UZUPEŁNIAJĄCY ZAWODÓW:

1. UCZESTNICY
Uczestnikiem imprezy Zmota Challenge może zostać każdy użytkownik pojazdu terenowego o dmc 3,5 tony przygotowanego do jazdy w trudnym i ekstremalnym terenie, który zgłosił akces udziału w imprezie. Pojazd musi posiadać dowód rejestracyjny wraz z ważnymi badaniami technicznymi oraz aktualną polisę OC.

2. WARUNKI UCZESTNICTWA
Prosimy o rozważne decyzje o udziale w imprezie. Organizatorzy nie zwracają zadatku w przypadku rezygnacji z udziału w imprezie.
UWAGA !
 Warunkiem 100% udziału w imprezie jest wpłacanie bezzwrotnego zadatku w wysokości 400 zł na poczet organizacji imprezy do dnia 30 września 2018 r. oraz akceptacja Dekalogu Honorowego Uczestnika Zmoty Challenge. O udziale w imprezie decyduje subiektywizm organizatorów i kolejność wpływania zadatków. Posiadamy tylko 80 miejsc startowych !!
Limit załóg: Ekstrem – 20, Turystyczna – 30, Przygodowa – 20, Fiesta – 10

3. PODZIAŁ NA TRASY
EKSTREMALNA
Konstrukcje dowolne dwuosiowe do 3,5 t wyposażone w opony max 48 cali MT posiadające ważny dowód rejestracyjny i OC. Maksymalnie cztery wyciągarki na pojazd. Mogą być mechaniczne, elektryczne, pneumatyczne lub dowolnie kombinowane. Uwaga kontrola jakości sprzętu przed startem. W przypadku nie spełniania norm wytrzymałościowych – niedopuszczenie do imprezy. Konieczność zdania Roadbooka w ścisłym limicie czasu.  Do zdobycia ponad 110 foto pieczątek. O kolejności na mecie decyduje ilość fotopunktów a w drugiej kolejności uzyskany czas ich zdobycia. WYMAGANE POSIADANIE KASKÓW OCHRONNYCH !!!

TURYSTYCZNA
Zarejestrowane i ubezpieczone (OC) auta terenowe z napędem na 4 koła i reduktorem. NIE DOPUSZCZONE do udziału auta o konstrukcjach prototypowych oraz nadwoziach w formie klatki !! Zalecane opony MT min. 31 cali- max. 39 cali, wskazane posiadanie wyciągarki elektrycznej, mechanicznej, hi-lifta i najazdów. Obowiązkowe posiadanie solidnych zaczepów holowniczych. Dopuszczone do startu są również maszyny posiadające ręczną wyciągarkę ( tzw. tirfor ) lub jadące w tzw. teamach bez wyciągarek. Zwycięża załoga, która pokona trasę imprezy w najkrótszym czasie i zaliczy wszystkie fotopunkty. Do zdobycia ponad 90 foto punktów.  WYMAGANE POSIADANIE KASKÓW OCHRONNYCH !!

PRZYGODOWA
Zarejestrowane i ubezpieczone (OC) auta terenowe z napędem na 4 koła i reduktorem.  Zalecane opony MT min. 29 cali- max. 35 cali, wskazane posiadanie maksymalnie 1 wyciągarki elektrycznej. Obowiązkowe posiadanie solidnych zaczepów holowniczych. Dopuszczone do startu są również maszyny posiadające ręczną wyciągarkę (tzw. tirfor ) lub jadące w tzw. teamach bezwyciągarkowych. Zwycięża załoga, która pokona trasę imprezy w najkrótszym czasie i zaliczy wszystkie pieczątki. Do zdobycia ponad 90 fotopunktów.`

FIESTA
Zarejestrowane pojazdy dowolne bez klasyfikacji sportowej lub serwisy załóg z innych klas. Uczestnicy bawią się i pomagają na trasie. Zalecany grill i dobry humor !

4. TRASY i ZADANIA
Trasy ZMOTY to ok. 70 km pętle podzielone na osiem startów. Pojazdy poruszają się tylko wg roadbook’a i mapy. NIEDOPUSZCZALNE SĄ jakiekolwiek modyfikacje trasy i odstępstwa od roadbooka !! W każdym pojeździe musi znajdować się aparat cyfrowy z możliwością zapisu i odtworzenia co najmniej 110 zdjęć !!
Na trasie uczestnicy mogą napotkać następujące rodzaje prób:
Próby Odcinkowe
 o długości od 100m do 1,5 km !! oznaczone na RB jako PO. Np. PO ” Pies Baskervillów” 750m (12 punktów foto)  ?liczba w nawiasie oznacza ilość punktów do sfotografowania na danej próbie odcinkowej.
Wjazd w próbę oznaczony w terenie biało-czerwoną taśmą, punkty foto znaczone CZERWONĄdla Ekstremu, NIEBIESKĄ dla Turystów i ŻÓŁTĄ tabliczką dla Przygody. Ponadto punkty foto oznaczone wyraźną kartką z odblaskiem i numerem. Punkt uznaje się za zdobyty po przedstawieniu dowodu w postaci zdjęcia, na którym widać fragment samochodu wraz z nr punktu oraz sylwetką pilota lub kierowcy !! Będą to miejsca szczególnie trudne wymagające od załóg skrajnego wysiłku. Nierzadko długie odcinki błotne z małą liczbą miejsc do kotwiczenia.
Próby Przejazdu
 – oznaczone na RB jako PP Np. PP ”Colombo ” klasyczne próby terenowe z 1 punktem foto.- punkty oznaczone czerwoną dla Ekstremu, niebieską dla Turystów i  zółtą dla Przygody.
Próby Sędziowane
 ? Całodobowe zadania off roadowe i specjalne dla wszystkich z pomiarem czasu !! Limit czasu na pokonanie przygotowanej trasy wynosi 36 godzin-jazda non-stop

5. DYSKWALIFIKACJE I WYKLUCZENIA
Pod karą dyskwalifikacji nie wolno:

  • rozwijać prędkości większej niż 45 km/h NA CAŁEJ TRASIE IMPREZY!
  • ścinać jakichkolwiek rosnących drzew (chyba, że będzie to dozwolone w roadbooku)
  • jeździć przy domostwach powyżej 10 km/h !!
  • zmieniać trasy przejazdu (nie dotyczy zgłoszonych u organizatorów defektów i zjazdów z trasy).
  • wjeżdżać na tereny nie uwzględnione w roadbooku imprezy. Nie dotyczy dróg publicznych !
  • spożywać alkoholu w trakcie trwania imprezy. Spożycie alkoholu w czasie trwania imprezy automatycznie oznacza zakończenie dalszego uczestnictwa.

DEKALOG HONOROWY UCZESTNIKA IMPREZY ZMOTA CHALLENGE

1. Mam świadomość, iż przybywam tu na imprezę przeprawową a nie sportową. W związku z tym wszelkie przejawy ciśnienia, chamstwa wobec innych załóg i uczestników, kombinowania na próbach zostawiam sobie na inne okazje.

2. Sportowe podejście do off roadu zostawiam w domu. Nie będę biegał, wydzierał się na inne załogi i przepychał na próbach.

3. W czasie trwania części terenowej nie spożywam alkoholu (tyczy się również pilotów) poza minimalną rozgrzewającą dawką

4. Roadbook imprezy jest dla mnie rzeczą świętą. Będę stosował się do wszelkich zapisów i obostrzeń w nim zawartych. Świadom bowiem jestem tego, iż ponad 90% prób rozlokowanych jest na ziemiach prywatnych. Nie podbijam zatem foto punktów od góry wąwozów, nie omijam trudności, nie jeżdżę po łąkach i nie zrywam taśm ani prywatnych ogrodzeń oraz nie omijam prób inaczej jak poza pokazanymi w roadbooku objazdami.

5. Rozumiem to, że na tej imprezie najważniejsi są ludzie. Zarówno gospodarze jak i współuczestnicy zmagań. W związku z tym słowo pomoc będzie coś dla mnie oznaczało.

6. W razie defektu nie będę kombinował jak wydostać się z próby na własną rękę (w większości przypadków powoduje to niestety poruszanie się po nie uzgodnionym terenie) tylko zawiadomię organizatorów.

7.  Będę szanował gościnność i majątek gmin, na których odbywa się Zmota Challenge. W związku z tym na drogach publicznych prędkość swą ograniczę do 40 km/h – niezależnie od innych przepisów ruchu drogowego. Również w czasie przejazdu po drogach gruntowych będących dojazdówkami postaram się wywołać na nich jak najmniejsze szkody.

8. Sędziowie na próbach będą dla mnie kumplami a nie przeciwnikami.

9. W czasie bankietu nie zrobię z siebie bydlęcia a moja agresywność będzie wynosiła 0. Pokażę wszystkim, że potrafię się bawić.

10. Nie będę informował osób postronnych o dacie imprezy, miejscu bankietu oraz nie będę przywoził na imprezę ludzi nie zgłoszonych u organizatora – tyczy się również serwisów. Organizatorzy wymagają aby zgłoszone na imprezę serwisy mobilne korzystały z zaznaczonych na roadbooku objazdów prób. Niedopuszczalne jest objeżdżanie próby przez serwis inną jak zaznaczona w roadbooku. W przypadku braku objazdu serwis zmuszony jest pokonać próbę w terenie albo udać się DROGAMI PUBLICZNYMI ! do pierwszego miejsca gdzie roadbook krzyżuje się z drogą publiczną

Za przestrzeganie tych dziesięciu punktów biorę odpowiedzialność cywilną i daję na to osobiste słowo honoru.

Zapraszamy wszystkich potencjalnych sponsorów imprezy do kontaktu w celu omówienia warunków sponsorskich.
Tel. kontaktowy: +48 509 570 840
Jesteśmy w stanie zapewnić ekspozycję Państwa logo na wszystkich nośnikach w czasie trwania imprezy. Takich jak naklejki, koszulki, materiały graficzne, banery reklamowe.
Logo sponsora może być eksponowane na trasie Odcinków Specjalnych oraz na Bazie Imprezy. Znaki graficzne sponsorów będą również widoczne na stronie internetowej imprezy a nazwa sponsora będzie wzmiankowana we wszelkich materiałach medialnych, które ukażą się po zakończeniu imprezy.